|
Lydabsorberende materiale bag lærredet? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Chaospling ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 553 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 26-December-2014 kl. 13:00 |
Hjemmebioen er stort set oppe og køre, men jeg har talt lidt med min nabo ang. støjen - det lader til, at når receiveren er sat på reference-niveau, så er det trods alt for højt
![]() Jeg overvejer nu at lave en træramme, som skal hænge bag mit ikke-AT Lissau lærred og fore det med rockwool-bats, men jeg er i tvivl om effekten. Jeg tænker bl.a. på, om lyden bliver reflekteret af lærredet, så rockwoolen ingen forskel gør, og om det areal er stort nok til at gøre en forskel - ca. 4,5 m2 mod væggens ca. 15 m2. Senere kan jeg selvfølgelig også investere i billeder og lign., som er beregnet til at absorbere og forbedre akustikken. |
|
![]() |
|
Totoronto ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Maj-2006 Sted: Midt-jylland Status: Offline Point: 395 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvis du vil dæmpe lydniveauet ind til naboen, kræver det lidt mere arbejde.
![]() |
|
![]() |
|
Chaospling ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 553 |
Hehe tak for den hyggelige tegning; den var dog knap så hjælpsom. Er der andre, som har leget med dette før, og som kan fortælle af erfaring? Jeg tror, at jeg vil kaste mig ud i det, da omkostningerne til dette lille projekt ikke er høje. Jeg er dog meget nysgerrig efter, om lydisolering bag et lærred vil hjælpe, eller om det kun gør minimalt til forskel.
|
|
![]() |
|
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
er det bas eller generelt lyd?
har det samme problem med bas |
|
![]() |
|
Det er vist generel lyd så vidt jeg kan forstå på naboen. Ja de lave frekvenser skulle være svære at gøre noget ved, men selvom man har materialet til det, er jeg bange for at hele væggen skal have et ekstra lag, for at det gør en forskel.
|
|
![]() |
|
martin_p ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-Maj-2011 Status: Offline Point: 852 |
Mere gibs
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |