|
NAS server til streaming |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
ManU_4ever ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 209 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 26-December-2014 kl. 16:45 |
Sad for 3 mdr siden og tog beslutningen om at jeg skulle have en Synology DS214Play som min nye NAS til hjemmestreameri.
Det blev ikke lige til noget, og da jeg lige ville tage det op igen her i juleferien, syntes jeg at have læst flere brugere der er noget utilfredse med produktet og det slet ikke lever op forventningerne. Så nu står jeg med skægget i postkassen og ved ikke hvilken NAS jeg skal investrere i. Tror mine krav er rimelig begrænset: 1. Skal kunne streame mine filer på ATV2, WD TV Live og Denon forstærker. 2. Skal udover det bruges som lager backup til filer og billeder 3. Forholdsvis lydsvag 4. 2-bay med mulighed for RAID1 (spejling) Er der nogle kloge hoveder der kan give sit besyv med på hvilken NAS jeg skal investere i?
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 31 ![]() -- ![]() Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har du kigget på 'Play' versionen fordi det er et krav at den skal kunne decode video?
|
|
![]() |
|
Cyberguy ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 78 |
Jeg har været igennem det samme og fandt også ud af, at DS214 (incl Play) desværre var opreklamerede
og ikke kunne seriøs transcode alligevel Der ud over bruger den en del strøm Mit valg faldt på den helt nye DS215j da jeg ikke skal bruge transcode på NAS og 215j er meget energivenlig Alt omsætning er forløbet rigtig godt og jeg kan streame det meste direkte til mit TV incl. MP4 1080P men Ikke MKV da TV ikke understøtter dette. En NUC skal rette op på det når Broadwell-versioner kommer 😀 Har du brug for at transcode kunne en Qnap 253 være et godt bud Der kan du også installere Plex Jeg var meget tæt på at vælge dette men fravalgte da jeg mener NUC-løsningen er mere fleksibel og i sidste ende vil det ikke give den store forskel i strøm og pris men større fleksibilitet og muligheder |
|
![]() |
|
ManU_4ever ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 209 |
Ja jeg har kigget på play versionen som er skrottet pga de dårlige anmeldelser.
Tror ikke jeg får brug for at kunne transcode video, blot streame dem til ATV eller WD TV Live. Måske jeg skulle prøve at springe på en DS215J. Kan jeg streame musik fra den til min iPhone når jeg er på farten med deres egen app?
|
|
![]() |
|
Cyberguy ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 78 |
Det er jeg rimelig sikker på du kan forudsat filformatet er understøttet af din iPhone
Synology giver mulighed for mange måder at tilgå din NAS, også uden portforward I din router |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |