|
Stereo og TV-lyd |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Landberg ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 62 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 28-December-2014 kl. 15:23 |
Hey.
Har lige skiftet min surround-receiver ud med en stereo-forstærker, for at få bedre lydkvalitet. Det er en Lyngdorf TDAI 2200. Men det irriterer mig, at jeg skal fedte med to fjernbetjeninger når vi skal se tv og gerne vil have lyden ud over anlægget. Men den gamle surround-receiver var det så let. Man tændte for tv'et, der så via HDMi ARC tændte receiveren og man styrede lydstyrken via tv'ets fjernbetjening. Nu skal man tænde tv'et, skrue ned for det, tænde forstærkeren, indstille den til den rette kanal og skrue op for lyden. Måske et i-landsproblem, men nok til at min kæreste ikke har lyd via anlægget når hun ser tv. Jeg har derfor overvejet at sælge min Lyngdorf (står faktisk til salg nu) og anskaffe mig en receiver igen så vi altid får den gode lyd når vi ser tv, men det er vist jævnt svært at finde en receiver som matcher lyden på en Lyngdorf. Og jeg gider ikke surround, men evt. gerne en centerhøjttaler og en sub. Bør jeg skifte anlægget ud og købe en relativt god receiver eller kan jeg købe noget "add-on" som kan komme mellem mit tv og mit anlæg og lette betjeningen?
|
|
MVH
Thomas Landberg |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kig i "Min hemmebiograf" -> "gds soundbar" side 3, hvor der er link til en HDMI ARC DAC lyd extractor. Sættes den mellem forstærker og TV, kan een fj.btj. Styre det hele via HDMI CEC.
|
|
![]() |
|
Landberg ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 62 |
Takker :-)
Men hvordan skruer den så op for min Lyngdorf? Findes der en mulighed for at bevare signalet digitalt?
|
|
MVH
Thomas Landberg |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Den har jo et variabelt Line Out. Der fås samme funktion ved at bruge Headset Out fra TVet. Redigeret af Radiomanden - 28-December-2014 kl. 16:00 |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Har du da hdmi i din Lyngdorff? Dimsen er en kæmpe hjælp til dem der ikke har andre udgange fra TV end hdmi. Og samtidig får mulighed for analog tilslutning til en forstærker uden hdmi. Og dimsen styres via hdmi arc af TV fj.btj. |
|
![]() |
|
En volumenkontrol er altid i det analoge domæne. Spørgsmålet er om din Lyngdorff konverterer analog til digital, og omvendt, inden lyden sendes til højttalere. Det er aldrig godt med flere konverteringer end højest nødvendig. |
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Køb dog hellere en multi remote. Fin en Harmony One i den blå, så kan gemme de to andre fjernbetjeninger i skuffen. De er "aktivitetsbaseret", hvilket betyder, at du kan oprette en aktivitet, der bare hedder TV. Så styrer den kun TV. Så kan du lave en aktivitet, der hedder TV med forstærker. Har reagerer forstærkeren så på vol +/-, mens TV'et selvfølgelig reagerer på ch +/- og så videre. Det virker som en meget mere gennemført løsning.
Har du penge nok, så køber du en Lintronic og en Beo4 remote. Det er en dyr løsning, men det er også klart den lækreste løsning.
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
Det bliver noget besværligt at styre volumen på Lyngdorf forstærkeren..... Klaus |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
Har der været råd til en Lyngdorf, så vil jeg klart anbefale at man slænger lidt håndører ekstra sammen og køber Lintronic. Klaus |
|
![]() |
|
Jeg vil egentligt godt ofre noget på det, men hvad er det præcist jeg kan med Lintronic og hvilken skal jeg bestille? Synes måske ikke deres hjemmeside virker alt for overbevisende... Hvem i DK sælger dem?
|
|
MVH
Thomas Landberg |
|
![]() |
|
Lintronic sælger dem - ikke andre.
Skulle jeg råde dig ville jeg sige at du skulle købe dig en beo4 fjernbetjening (enten brugt, eller i en b&o butik, et b&o modtagerøje, en lintronic converterboks, en strømforsyning og evt et par low power transmitters. Jeg har selv en lignende løsning der styrer et pioneer fjernsyn, marantz forstærker, Triax tv boks, pioneer dvd afspiller, AppleTV boks og denon cd afspiller. Klaus |
|
![]() |
|
Tak for de gode råd :-)
Men kan jeg ikke kunne det samme med en Logitech Harmony Ultimate One? Den er da noget billigere :-)
|
|
MVH
Thomas Landberg |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |