recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apple TV vs. Chromecast vs. Hdmi-kabel
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Apple TV vs. Chromecast vs. Hdmi-kabel

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Denraretiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Januar-2013
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 551
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Denraretiger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Apple TV vs. Chromecast vs. Hdmi-kabel
    Sendt: 29-December-2014 kl. 18:21
Hej

Har fået et ATV her til jul, men er så i mellemtiden blevet gjort bekendt med Chromecast som alternativ, og endda bare muligheden for at forbinde med kabel.

Er lidt i tvivl om fordele og ulemper ved de forskellige ting.

Udstyr pt:

Pana plasma ikke Full HD
Iphone
Ipad
PC

Behovet er:

Se DR på tv
Se DRs tidligere programmer hentet fra bla. Podcast.de
Se film fra Filmstriben
Se materiale fra PC/Iphone til tider.
Se programmer fra TV3-play

Alle former for Apps og netflix bruges ikke.

Ville et 10meter langt Hdmi kabel og en Apple adapter ikke kunne klare jobbet eller hvordan?

PÅ forhånd tak.

Mvh

Emil

Redigeret af Denraretiger - 29-December-2014 kl. 18:22
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2014 kl. 18:56

Hvorfor have kabler liggende over gulvet, når det kan streames via Chromecast/ æbledimsen til TVet.?
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Denraretiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Januar-2013
Point: 551
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Denraretiger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2014 kl. 19:05
Fordi det ser fedt ud

Nej det kan du have ret i, tænker mere om produkterne er fuldt ud kompatible med de forskellige kilder der skal ses fra eller om det kan skabe nogle vanskeligheder.

Udstyr og kabler kommer ikke til at ligge i vejen på nogen måde.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2014 kl. 19:12

Sønnen bruger at streame fra Mac og I Pad til TVet via sin ATV, der er vist ikke noget den ikke kan i forhold til Mac direkte til TV.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19753
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2014 kl. 20:33
Filmstriben ser ud til at være noget af en showstopper, både hvad angår chromecast og AppleTV.
Alt det andet fungerer fint med AppleTV, har selv en og bruger den flittigt med iphone og iPad.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 4951
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2014 kl. 10:24
Du kan ikke benytte Chromecast til danske udsendelser, da Chromecast kun kører 60Hz og dansk materiale kræver 25/50Hz.

Chromecast er kun til amerikansk indhold, da det ellers vil hakke.

Jeg har selv en Chromecast og er bitter over problemet som Google ikke har tænkt sig at fixe.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Nico89 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-Februar-2012
Point: 118
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nico89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2014 kl. 14:03
Synes nu hverken dansk Netflix eller viaplay hakker på chromecast? Der kan selvfølgelig være forskel på hvor kræsen man er Men jeg har ikke set det og heller ikke andre der har været og set sport..
Men ja der er stadig begrænsninger på chromecast mht dr som ikke virker i deres app men virker gennem hjemmesiden.

Edit: Kan godt se fjernsynet siger 60Hz og kan også godt se det en smule hvis jeg står tæt på, men er ikke noget jeg ikke kan leve med.

Redigeret af Nico89 - 30-December-2014 kl. 14:24
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu