|
Apple TV vs. Chromecast vs. Hdmi-kabel |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Denraretiger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2013 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 551 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 29-December-2014 kl. 18:21 |
Hej
Har fået et ATV her til jul, men er så i mellemtiden blevet gjort bekendt med Chromecast som alternativ, og endda bare muligheden for at forbinde med kabel. Er lidt i tvivl om fordele og ulemper ved de forskellige ting. Udstyr pt: Pana plasma ikke Full HD Iphone Ipad PC Behovet er: Se DR på tv Se DRs tidligere programmer hentet fra bla. Podcast.de Se film fra Filmstriben Se materiale fra PC/Iphone til tider. Se programmer fra TV3-play Alle former for Apps og netflix bruges ikke. Ville et 10meter langt Hdmi kabel og en Apple adapter ikke kunne klare jobbet eller hvordan? PÅ forhånd tak. Mvh Emil Redigeret af Denraretiger - 29-December-2014 kl. 18:22 |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvorfor have kabler liggende over gulvet, når det kan streames via Chromecast/ æbledimsen til TVet.? |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Denraretiger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2013 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 551 |
Fordi det ser fedt ud
![]() Nej det kan du have ret i, tænker mere om produkterne er fuldt ud kompatible med de forskellige kilder der skal ses fra eller om det kan skabe nogle vanskeligheder. Udstyr og kabler kommer ikke til at ligge i vejen på nogen måde. |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Sønnen bruger at streame fra Mac og I Pad til TVet via sin ATV, der er vist ikke noget den ikke kan i forhold til Mac direkte til TV. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19749 |
Filmstriben ser ud til at være noget af en showstopper, både hvad angår chromecast og AppleTV.
Alt det andet fungerer fint med AppleTV, har selv en og bruger den flittigt med iphone og iPad. Klaus |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
Du kan ikke benytte Chromecast til danske udsendelser, da Chromecast kun kører 60Hz og dansk materiale kræver 25/50Hz.
Chromecast er kun til amerikansk indhold, da det ellers vil hakke. Jeg har selv en Chromecast og er bitter over problemet som Google ikke har tænkt sig at fixe.
|
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
![]() |
|
Nico89 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 24-Februar-2012 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 118 |
Synes nu hverken dansk Netflix eller viaplay hakker på chromecast? Der kan selvfølgelig være forskel på hvor kræsen man er Men jeg har ikke set det og heller ikke andre der har været og set sport..
Men ja der er stadig begrænsninger på chromecast mht dr som ikke virker i deres app men virker gennem hjemmesiden. Edit: Kan godt se fjernsynet siger 60Hz og kan også godt se det en smule hvis jeg står tæt på, men er ikke noget jeg ikke kan leve med. Redigeret af Nico89 - 30-December-2014 kl. 14:24 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |