|
Ingen surround fra udstyr tilkoblet tv |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
carstenhjorth ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 29-December-2014 Sted: Næstved Status: Offline Point: 3 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 29-December-2014 kl. 21:33 |
Hej!
Jeg er ny på forum, ser rigtig godt ud med meget vidensdeling. Mit setup er et LG plasma, en ældre pioneer surround receiver og et System Audio højttaler system. Jeg har Apple tv og bluray afspiller tilkoblet tv på HDMI 1 og 2. Når jeg ser TV fungere surround lyden som den skal, men hvis jeg ser Apple tv eller bluray er der ingen surround med. Nogen der har en ide om hvad der er galt? MVH Carsten |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er kun surround fra fjernsynets tuner der sendes videre, ikke fra udstyr tilkoblet HDMI. Disse skal kobles direkte til surroundforstærkeren.
Klaus |
|
![]() |
|
carstenhjorth ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 29-December-2014 Sted: Næstved Status: Offline Point: 3 |
Tak for svaret, problemet er at jeg ikke har plads til alle de kabler. Er det altid sådan eller er der nogen der har løst det i nyere tv?
/Carsten |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
Det er praktisk taget altid sådan...
Klaus |
|
![]() |
|
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4116 |
Du kan evt. spare lidt kabler med en nyere surround receiver, så skal du kun have et HDMI fra Apple TV/Bluray til Receiver og et HDMI kabel fra receiveren til TV og evt. optisk kabel fra TV ti receiveren.
Ved nyere TV/Receiver er det heller ikke nødvendigt med et optisk kabel fra TV til receiver, da signalet sendes retur via HDMI kablet som forbinder receiver og TV. |
|
![]() |
|
Mange tak for svarene.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |