|
Overvejer Yamaha YSP 2500 soundbar |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
backfixer ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 19-August-2005 Status: Offline Point: 45 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 01-Januar-2015 kl. 17:13 |
|
Så kom tid hvor højtalerene i fladskærmen skasl have hjælp.
Jeg har googlet lidt rundt og er faldet over YSP 2500. http://dk.yamaha.com/da/products/audio-visual/hometheater-systems/digital-sound-projector/ysp-2500_g/?mode=model TV: Sony 46w905A ( fra 2013) PS3 ( nok snart PS4) Jeg er ikke ret meget inde i HiFi så derfor søger jeg lidt hjælp Kan den tilsluttes så jeg kan styre lyden med TV fj betjn ? Hvad sådan med teknikken, er Yamaha ok? Andre strøtanker er velkommen :) |
||
![]() |
||
nitrotg ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1366 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Sidder selv med samme tanker som dig.. Og 2500 modellen skulle være den bedste på marked.. Problemet er bare prisen.. 7300+ kan man sku få et fint surround anlæg til ink højtalere..
Jeg overvejer selv hvor meget jeg vil give.. jeg skal også kun brug den til bedre lyd i stuen.. ikke musik..
|
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
|
Der står klart at den understøtter HDMI CEC. |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
backfixer ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 19-August-2005 Status: Offline Point: 45 |
|
Så HDMI CRC betyder at jeg kan tilslutte Tv og ysp og så
Bruge tv fj betj til at styre lyden ? |
||
![]() |
||
|
og jeg fandt en lidt uddybende forklaring:
http://en.wikipedia.org/wiki/HDMI#CEC |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
|
Ignorér Radiomanden! Han forsøger blot at sidde og vise, hvor "klog" han er, i stedet for at hjælpe. ![]() Men ja, du vil kunne styre tænd/sluk og lydstyrken med dit Tv's fjernbetjening.
Kort og godt - Jep! Yamaha laver god og pålidelig elektronik! Det er MEGET MEGET sjældent, at Yamaha's produkter fejler noget. M.v.h. |
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
|
Det er jo det HDMI CEC jo bl.a gør. Det står også i specifikationerne på den side der linkes til at den styres af TV remoten.
|
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
|
Nu spurgte OP om det kunne lade sig gøre! Ikke om noget vidste, hvor han kunne finde info om det!! M.v.h. |
||
![]() |
||
Ukke ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1559 |
|
Hvis prisen er underordnet er YSP 2500 en fin soundbar. Det er i hvert fald Yamahas YSP-serie som giver den bedste surround-effekt på markedet, hvad soundbars angår. Men placeringen af enheden spiller en ret væsentlig rolle for at få den optimale oplevelse.
Ellers er der Philips HTL 9100, som har fået fremragende anmeldelser. Den koster så 'kun' 4500 kr. I den dyrere ende er der så bl.a. Monitor Audio og B&W Panorama.
|
||
![]() |
||
9els1 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2004 Sted: Odder, Danmark Status: Offline Point: 389 |
|
Elgiganten har Philips HTL9100 på tilbud til kr. 2799,- i øjeblikket. Jeg har den selv og er mere end tilfreds ;-)
Redigeret af 9els1 - 02-Januar-2015 kl. 08:06 |
||
![]() |
||
Ukke ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1559 |
|
Ja, jeg skulle lige til at linke til den. Til den pris finder man altså ikke noget bedre. Det smarte ved den er, at man jo kan dele soundbaren, således man har to bag- og to fronthøjtalere (som sidder fast med magneter) og derved skabe ægte 5.1 surround (egentlig er det 4.1). Og du skal netop ikke tænke på at trække kabler. Når du deler soundbaren bliver de to baghøjtalere nemlig trådløse og kører med det indbyggede batteri. Desuden er der HDMI og HDMI (ARC). Jeg har selv lillebroren, HTL5120, den er uden sub, men den fylder min 25m2 stue fint med lyd - og den går faktisk overraskende dybt.
|
||
![]() |
||
nitrotg ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1366 |
|
Tak for tippet.. Har lige hentet en på vej hjem fra arb..
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |