recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Overvejer Yamaha YSP 2500 soundbar
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Overvejer Yamaha YSP 2500 soundbar

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
backfixer Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 19-August-2005
Status: Offline
Point: 45
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér backfixer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Overvejer Yamaha YSP 2500 soundbar
    Sendt: 01-Januar-2015 kl. 17:13
Så kom tid hvor højtalerene i fladskærmen skasl have hjælp.

Jeg har googlet lidt rundt og er faldet over YSP 2500.

http://dk.yamaha.com/da/products/audio-visual/hometheater-systems/digital-sound-projector/ysp-2500_g/?mode=model

TV: Sony  46w905A ( fra 2013)
PS3 ( nok snart PS4)

Jeg er ikke ret meget inde i HiFi så derfor søger jeg lidt hjælp
Kan den tilsluttes så jeg kan styre lyden med TV fj betjn ?

Hvad sådan med teknikken, er Yamaha ok?

Andre strøtanker er velkommen :)
Til top
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Denmark
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nitrotg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2015 kl. 17:46
Sidder selv med samme tanker som dig.. Og 2500 modellen skulle være den bedste på marked.. Problemet er bare prisen.. 7300+ kan man sku få et fint surround anlæg til ink højtalere..

Jeg overvejer selv hvor meget jeg vil give.. jeg skal også kun brug den til bedre lyd i stuen.. ikke musik..
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2015 kl. 17:53

Der står klart at den understøtter HDMI CEC.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér backfixer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2015 kl. 17:56
Så HDMI CRC betyder at jeg kan tilslutte Tv og ysp og så
Bruge tv fj betj til at styre lyden ?
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér backfixer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2015 kl. 23:30
og jeg fandt en lidt uddybende forklaring:
http://en.wikipedia.org/wiki/HDMI#CEC

Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2015 kl. 23:43
Oprindeligt skrevet af backfixer backfixer skrev:

Jeg er ikke ret meget inde i HiFi så derfor søger jeg lidt hjælp
Kan den tilsluttes så jeg kan styre lyden med TV fj betjn ?

Ignorér Radiomanden! Han forsøger blot at sidde og vise, hvor "klog" han er, i stedet for at hjælpe.

Men ja, du vil kunne styre tænd/sluk og lydstyrken med dit Tv's fjernbetjening.

Oprindeligt skrevet af backfixer backfixer skrev:

Hvad sådan med teknikken, er Yamaha ok?

Kort og godt - Jep! Yamaha laver god og pålidelig elektronik! Det er MEGET MEGET sjældent, at Yamaha's produkter fejler noget.

M.v.h.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2015 kl. 00:14

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

M.v.h.
Det er jo det HDMI CEC jo bl.a gør.
Det står også i specifikationerne på den side der linkes til at den styres af TV remoten.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2015 kl. 00:54
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

M.v.h.

Det er jo det HDMI CEC jo bl.a gør.
Det står også i specifikationerne på den side der linkes til at den styres af TV remoten.

Nu spurgte OP om det kunne lade sig gøre! Ikke om noget vidste, hvor han kunne finde info om det!!

M.v.h.
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-November-2006
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2015 kl. 06:56
Hvis prisen er underordnet er YSP 2500 en fin soundbar. Det er i hvert fald Yamahas YSP-serie som giver den bedste surround-effekt på markedet, hvad soundbars angår. Men placeringen af enheden spiller en ret væsentlig rolle for at få den optimale oplevelse.

Ellers er der Philips HTL 9100, som har fået fremragende anmeldelser. Den koster så 'kun' 4500 kr.

I den dyrere ende er der så bl.a. Monitor Audio og B&W Panorama.

Til top
9els1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-Oktober-2004
Sted: Odder, Danmark
Point: 389
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 9els1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2015 kl. 08:06
Elgiganten har Philips HTL9100 på tilbud til kr. 2799,- i øjeblikket. Jeg har den selv og er mere end tilfreds ;-)

Redigeret af 9els1 - 02-Januar-2015 kl. 08:06
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-November-2006
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2015 kl. 19:02
Oprindeligt skrevet af 9els1 9els1 skrev:

Elgiganten har Philips HTL9100 på tilbud til kr. 2799,- i øjeblikket. Jeg har den selv og er mere end tilfreds ;-)

Ja, jeg skulle lige til at linke til den. Til den pris finder man altså ikke noget bedre. Det smarte ved den er, at man jo kan dele soundbaren, således man har to bag- og to fronthøjtalere (som sidder fast med magneter) og derved skabe ægte 5.1 surround (egentlig er det 4.1). Og du skal netop ikke tænke på at trække kabler. Når du deler soundbaren bliver de to baghøjtalere nemlig trådløse og kører med det indbyggede batteri. 

Desuden er der HDMI og HDMI (ARC).

Jeg har selv lillebroren, HTL5120, den er uden sub, men den fylder min 25m2 stue fint med lyd - og den går faktisk overraskende dybt.
Til top
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Maj-2007
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nitrotg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2015 kl. 19:10
Tak for tippet.. Har lige hentet en på vej hjem fra arb..
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu