recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sonos, Libratone eller Heos
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sonos, Libratone eller Heos

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Jbreinholm Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 04-Januar-2015
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jbreinholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sonos, Libratone eller Heos
    Sendt: 04-Januar-2015 kl. 09:21
Hej

Jeg er ved at kigge efter et trådløst musikanlæg til min stue.

Jeg ved bare ikke hvad jeg skal vælge. Sonos, Libratone eller Heos.

Jeg er interesseret i at lyden skal være så god som mulig og at brugerfladen skal være let tilgængelig.

Er der nogen der har erfaringer og eller anbefalinger?

Vh Jeppe
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 6691
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2015 kl. 11:06
Hvis lyden skal være så god som muligt, så synes jeg at man skal have rigtige højttalere.

Selv bruger jeg Sonos Connect sat til et anlæg med gode gulvhøjttalere i stuen, og Sonos Play 5 og 3 køkken og soveværelse. Det gør at den lyd jeg har i stuen er lige så god som andet jeg spiller på anlægget - tv og film.

Jeg har ikke hørt Libratone og Heos.
Venlig hilsen
KB
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jbreinholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2015 kl. 11:32
Ja, gode højtalere er selvfølgeligt at foretrække, men jeg er forelsket i ideen om enkelthed og fleksibilitet. Kan du bedst lide dit sonos play 5 eller play 3?
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2015 kl. 12:25
Med mindre du har iPhone og iPad, så vil jeg fraskrive Libratone. Ved godt, at de virker med Android i dag, men det er med Bluetooth. Men da telefonen ikke automatisk deaktiverer WIFI, når man spiller musik (hvilket sikkert heller ikke altid er ønsket), så er det ikke en vild god løsning. Desuden kan jeg intet finde på, at BT ikke stadig komprimerer lyden yderligere, selvom BT 4.x godt nok understøtter højere bitrate.
Dertil kommer, at Libratone ikke kan afspille direkte fra en NAS eller anden server, som deler musikken på netværket. Det kan dog klares med telefonen, hvis den kan tilgå musikken gennem en app. Hvis du har iPhone, bruges derimod AirPlay, er her er der ikke tab på lydkvaliteten.

Fordelen ved Sonos er, at den kan tilgå næsten alle online streamingtjenester i DK, samt den kan tilgå din lokale samling på NAS eller andet. Her er du ikke engang rigtig afhængig af telefonen, da den kan styres med computeren.
Sonos virker med en samlet app, som ser ens ud på alle platforme. Den ene app tager sig af alle muligheder (eneste undtagelse er Google Play Music, som faktisk kan tilslutte Sonos også).
Dertil kommer samspillet mellem Sonos-enheder, hvis du ønsker at tilføje flere rum med tiden. Her kan Libratone slet ikke følge med.

Eneste konkurrent til Sonos, når det gælder funktionalitet, er Bluesound. De kan tilmed klare højopløst lyd, men app'en halter lidt i forhold til Sonos, selvom de nok er ved at komme efter det.

Heos har jeg ikke hørt, så den kan jeg hverken fraråde eller anbefale.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2015 kl. 14:24
Oprindeligt skrevet af Jbreinholm Jbreinholm skrev:

Ja, gode højtalere er selvfølgeligt at foretrække, men jeg er forelsket i ideen om enkelthed og fleksibilitet. Kan du bedst lide dit sonos play 5 eller play 3?

Jeg kan bedst lide Play 5, da der er mere bas i den. Men ingen af dem vil jeg have i min stue.

I en anden tråd her på recordere var der én der skrev, at 2 x Play 1 sat op som stereo er bedre end Play 3. 
Venlig hilsen
KB
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2015 kl. 15:31
Når der skrives så god som mulig !

Hvad prisklasse skal vi lande i ?
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jbreinholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2015 kl. 15:31
Jeg tænker jeg vil bruge 2000-3000 kr

Redigeret af Jbreinholm - 04-Januar-2015 kl. 15:32
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2015 kl. 15:42
Læs den tråd her:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=136907&PN=1&title=sonos-julegave-til-kreste

Torben Rasmussen skriver at 2 stk. Play 1 er bedre end Play 5.
Jeg købte før der var noget, der hed Play 1.

Venlig hilsen
KB
Til top
gah Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-November-2013
Sted: Kastrup
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gah Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2015 kl. 15:47
Jeg syntes at en vigtig ting i købsbeslutningen er at tjekke om du har "gratis" tilgang til TDC/Yousee Play.
Sonos er de eneste som kan tilbyde dig, at spille fra disse tjenester i en fornuftig kvalitet.
Så hvis du har tilgang til disse, så er valget, efter min mening let.
Til top
therazz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2010
Sted: DK
Point: 529
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér therazz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2015 kl. 17:33
Jeg har leget med både libratone og sonos setup.

Sonos er ubetinget det bedste system blandt de to.

Helios kender jeg ikke
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2015 kl. 18:09
For 3000.-   er 2 stk Sonos Play 1   lige det du skal bruge.

Så er du i gang, og bliver helt sikkert glad for Sonos.

Jeg startede med en enkelt Play 3,  Nu er hele huset fyldt med Sonos
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2015 kl. 19:51
Jeg vil godt gentage mit citat, som Brixen skrev. Play:5 er ikke at foretrække ift 2x Play:1. Og så kan du jo spare op til at sætte en sub til senere. Til stuebrug, så vil jeg dog ikke anbefale nogen af dem - de spiller ikke godt nok. En Connect:Amp og et par højttalere ville være en bedre investering end 2x Play:1 og en Sonos Sub.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu