|
Sonos, Libratone eller Heos |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
Jbreinholm ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 04-Januar-2015 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 04-Januar-2015 kl. 09:21 |
Hej
Jeg er ved at kigge efter et trådløst musikanlæg til min stue. Jeg ved bare ikke hvad jeg skal vælge. Sonos, Libratone eller Heos. Jeg er interesseret i at lyden skal være så god som mulig og at brugerfladen skal være let tilgængelig. Er der nogen der har erfaringer og eller anbefalinger? Vh Jeppe |
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6691 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvis lyden skal være så god som muligt, så synes jeg at man skal have rigtige højttalere.
Selv bruger jeg Sonos Connect sat til et anlæg med gode gulvhøjttalere i stuen, og Sonos Play 5 og 3 køkken og soveværelse. Det gør at den lyd jeg har i stuen er lige så god som andet jeg spiller på anlægget - tv og film. Jeg har ikke hørt Libratone og Heos.
|
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
Jbreinholm ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 04-Januar-2015 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4 |
Ja, gode højtalere er selvfølgeligt at foretrække, men jeg er forelsket i ideen om enkelthed og fleksibilitet. Kan du bedst lide dit sonos play 5 eller play 3?
|
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Med mindre du har iPhone og iPad, så vil jeg fraskrive Libratone. Ved godt, at de virker med Android i dag, men det er med Bluetooth. Men da telefonen ikke automatisk deaktiverer WIFI, når man spiller musik (hvilket sikkert heller ikke altid er ønsket), så er det ikke en vild god løsning. Desuden kan jeg intet finde på, at BT ikke stadig komprimerer lyden yderligere, selvom BT 4.x godt nok understøtter højere bitrate.
Dertil kommer, at Libratone ikke kan afspille direkte fra en NAS eller anden server, som deler musikken på netværket. Det kan dog klares med telefonen, hvis den kan tilgå musikken gennem en app. Hvis du har iPhone, bruges derimod AirPlay, er her er der ikke tab på lydkvaliteten. Fordelen ved Sonos er, at den kan tilgå næsten alle online streamingtjenester i DK, samt den kan tilgå din lokale samling på NAS eller andet. Her er du ikke engang rigtig afhængig af telefonen, da den kan styres med computeren. Sonos virker med en samlet app, som ser ens ud på alle platforme. Den ene app tager sig af alle muligheder (eneste undtagelse er Google Play Music, som faktisk kan tilslutte Sonos også). Dertil kommer samspillet mellem Sonos-enheder, hvis du ønsker at tilføje flere rum med tiden. Her kan Libratone slet ikke følge med. Eneste konkurrent til Sonos, når det gælder funktionalitet, er Bluesound. De kan tilmed klare højopløst lyd, men app'en halter lidt i forhold til Sonos, selvom de nok er ved at komme efter det.
Heos har jeg ikke hørt, så den kan jeg hverken fraråde eller anbefale. |
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6691 |
Jeg kan bedst lide Play 5, da der er mere bas i den. Men ingen af dem vil jeg have i min stue. I en anden tråd her på recordere var der én der skrev, at 2 x Play 1 sat op som stereo er bedre end Play 3.
|
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7228 |
Når der skrives så god som mulig !
Hvad prisklasse skal vi lande i ? |
|
![]() |
|
Jeg tænker jeg vil bruge 2000-3000 kr
Redigeret af Jbreinholm - 04-Januar-2015 kl. 15:32 |
|
![]() |
|
Læs den tråd her:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=136907&PN=1&title=sonos-julegave-til-kreste Torben Rasmussen skriver at 2 stk. Play 1 er bedre end Play 5. Jeg købte før der var noget, der hed Play 1. |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
gah ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-November-2013 Sted: Kastrup Status: Offline Point: 128 |
Jeg syntes at en vigtig ting i købsbeslutningen er at tjekke om du har "gratis" tilgang til TDC/Yousee Play.
Sonos er de eneste som kan tilbyde dig, at spille fra disse tjenester i en fornuftig kvalitet. Så hvis du har tilgang til disse, så er valget, efter min mening let. |
|
![]() |
|
therazz ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Januar-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 529 |
Jeg har leget med både libratone og sonos setup.
Sonos er ubetinget det bedste system blandt de to. Helios kender jeg ikke
|
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7228 |
For 3000.- er 2 stk Sonos Play 1 lige det du skal bruge.
Så er du i gang, og bliver helt sikkert glad for Sonos. Jeg startede med en enkelt Play 3, Nu er hele huset fyldt med Sonos
|
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Jeg vil godt gentage mit citat, som Brixen skrev. Play:5 er ikke at foretrække ift 2x Play:1. Og så kan du jo spare op til at sætte en sub til senere. Til stuebrug, så vil jeg dog ikke anbefale nogen af dem - de spiller ikke godt nok. En Connect:Amp og et par højttalere ville være en bedre investering end 2x Play:1 og en Sonos Sub.
|
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |