recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 2014 topmodeller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

2014 topmodeller

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
ReGaL Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 27-Juli-2010
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ReGaL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: 2014 topmodeller
    Sendt: 08-Januar-2015 kl. 11:06
Hey

Jeg er ved at kigge efter nyt TV, og har ca 10-15K at bruge.
Hvis man skal vælge en af topmodellerne fra 2014, som er 60-65" 4K, hvilke(n) skal man så gå efter?

Til top
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Point: 632
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2015 kl. 11:11
Uden at ligge hovedet på blokken, så tror jeg ikke du får en 4K topmodel i den størrelse til 10-15 k.

Der skal du en en del længere op i pris.
In a world gone mad, we will not spank the monkey, the monkey will spank us!
Til top
ReGaL Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ReGaL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2015 kl. 11:15
Oprindeligt skrevet af Silentbob Silentbob skrev:

Uden at ligge hovedet på blokken, så tror jeg ikke du får en 4K topmodel i den størrelse til 10-15 k.

Der skal du en en del længere op i pris.

Det syntes jeg nu er kommet frem til ved min egen søgning. Der er faldet noget i pris.
Jeg ved bare ikke hvilken retning jeg skal gå i.
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2006
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2015 kl. 11:39
Du kan vel få 65" i samsungs 7-serie for 15.000,- (7505) eller 55" i 8-serien (8505) for 12.000,-

Personligt synes jeg, at et LG plasma til <5000,- er svært at komme udenom.

Jeg er nok lidt biased, da jeg selv valgte plasma frem for LED. Ingen af de samsung tv, jeg havde på prøve, syntes jeg var gode nok). Har man brug for 4K??? Der gå jo nok lidt tid, inden 4K-blueray/4K-netflix kommer på markedet...
Samsung S90D 65” QD-OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8683
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2015 kl. 11:40
Så er det ikke topmodellerne, du har søgt efter. Kan umiddelbart finde Samsung 7505 inden for budgettet,

Redigeret af lunddal - 08-Januar-2015 kl. 11:42
Til top
ReGaL Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ReGaL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2015 kl. 11:57
Oprindeligt skrevet af dr_schlemer dr_schlemer skrev:

Du kan vel få 65" i samsungs 7-serie for 15.000,- (7505) eller 55" i 8-serien (8505) for 12.000,-

Personligt synes jeg, at et LG plasma til <5000,- er svært at komme udenom.

Jeg er nok lidt biased, da jeg selv valgte plasma frem for LED. Ingen af de samsung tv, jeg havde på prøve, syntes jeg var gode nok). Har man brug for 4K??? Der gå jo nok lidt tid, inden 4K-blueray/4K-netflix kommer på markedet...

Jeg har i dag selv et LG plasma, men jeg er virkelig blevet træt af den støj der kommer ved lyse billeder, og den varme det giver.

Jeg vil meget gerne op og have et 4K fjernsyn, da jeg har en NUC tilkoblet, og jeg syntes at den opskalering der kan laves fra 1080p bluray skiver er ret god.

Redigeret af ReGaL - 08-Januar-2015 kl. 11:59
Til top
ReGaL Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ReGaL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2015 kl. 11:58
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Så er det ikke topmodellerne, du har søgt efter. Kan umiddelbart finde Samsung 7505 inden for budgettet,

Ja, det kan nok godt ske så :)

Men dit bud ville være at kigge mod Samsung?
Til top
Bravo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: DK
Point: 1333
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bravo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2015 kl. 11:58

Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Februar-2006
Point: 1333
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dkscan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2015 kl. 12:22

Der gå jo nok lidt tid, inden 4K-blueray/4K-netflix kommer på markedet...
Netflix i 4K er på markedet om end udvalget endnu er ret begrænset.
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2015 kl. 12:38
Oprindeligt skrevet af Bravo Bravo skrev:

Hvilket er netop det jeg skriver.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2015 kl. 12:38
Oprindeligt skrevet af ReGaL ReGaL skrev:

Ja, det kan nok godt ske så :)

Men dit bud ville være at kigge mod Samsung?

Nu har de jo en model over 7505, men hvis du VIL have 65", 4K og under 15.000, så er der jo ikke så mange muligheder
Til top
Bladerunner Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-Januar-2012
Sted: Midtsjælland
Point: 306
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bladerunner Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2015 kl. 12:43
Oprindeligt skrevet af dkscan dkscan skrev:

Der gå jo nok lidt tid, inden 4K-blueray/4K-netflix kommer på markedet...
Netflix i 4K er på markedet om end udvalget endnu er ret begrænset.

Det er korrekt at 4K materialet i dag er begrænset men der kommer jo hele tiden mere til.
Set ud over den tidshorisont man vil beholde fjernsynet kunne det godt være en væsentlig parameter.

Personligt synes jeg også man får en del ud af det opskalerede HD billede på de almindelige TV kanaler - det ser dælme godt ud Smile
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu