recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Synology NAS og DacMagic
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Synology NAS og DacMagic

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
bjrn_dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-November-2009
Sted: København
Status: Offline
Point: 199
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bjrn_dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Synology NAS og DacMagic
    Sendt: 29-December-2014 kl. 17:30
Hej alle,

Jeg har en DacMagic 100, som virker upåklageligt mellem TV og forstærker. Tidligere havde jeg også en Synology NAS af ældre dato, som jeg påtænkte at tilslutte min DacMagic via USB, og afspille musik via NAS'ens "Audio Station", hvor jeg så ville kunne vælge "USB højtalere" til afspilning. Det kom der aldrig noget ud af, fordi min NAS angiveligt var for gammel til at kunne registrere at DAC'en var tilsluttet via USB.

Nu har jeg så langt om længe opgraderet min NAS til en Synology DS214play.. Problemet er bare at DAC'en stadig ikke registreres. Jeg har ellers læst en masse steder på nettet (primært Synology's forum), hvor folk har haft held med at tilslutte deres DacMagic med deres Synology NAS.

Indtil videre har jeg slet og ret tændt min DAC, tilsluttet USB-stikket fra DAC'en til en af USB-portene bagpå NAS'en. Og så havde jeg en romantisk idé om at der i Audio Station ville komme en mulighed for at vælge "USB højtalere" i stedet for "denne computer".
Men intet sker. Heller ikke i "Eksterne enheder" under "Kontrolpanel", som forbliver gabende tom.

Derfor ville jeg spørge om der evt. var nogen der havde erfaring i retning med at tilslutte en DAC til en Synology NAS? Gør jeg noget grundlæggende forkert?
PC-hardware nørd samt glad ejer af et Panasonic TX-P50VT60Y
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2014 kl. 08:49
Har du testet forbindelsen med et andet usb-kabel?
Til top
bjrn_dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-November-2009
Sted: København
Point: 199
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bjrn_dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2015 kl. 18:51
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Har du testet forbindelsen med et andet usb-kabel?

Mange tak for dit input! Og beklager det sene svar.

Jeg har netop testet forbindelsen med et andet usb-kabel, og resultatet var det samme - DAC'en bliver ikke registreret af styresystemet i min NAS. Jeg har dog prøvet at sætte DAC'en til to forskellige computere via USB, og det fungerede upåklageligt - med begge kabler.

Det sjove er dog at DAC'en har to dioder der lyser, nemlig en for den valgte kilde (som i mit tilfælde selvfølgelig er sat til USB), samt en anden der viser værdien for "Incoming Sample Rate". Og det spændende er her at dioden for kilde lyser uanset hvad, mens dioden for incoming sample rate kun lyser når DAC'en er tilsluttet en enhed (fx en computer) - og den begynder også at lyse når jeg tilslutter den til min NAS. Så en eller anden forbindelse må der være.
Min tanke er derfor at der må være en software-konflikt, eller at jeg har overset en eller anden indstilling et sted.
PC-hardware nørd samt glad ejer af et Panasonic TX-P50VT60Y
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu