|
Nyt surround system |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
kristoffervn ![]() Bruger ![]() Oprettet: 01-Januar-2010 Status: Offline Point: 77 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 28-December-2014 kl. 13:29 |
Jeg vil gerne have et surround system til mit tv, men har brug for hjælp til hvad jeg skal købe.
Jeg har i øjeblikket en sonos play 5 højtaler foran mit tv, men den er ikke sat til tv, da det ikke fungerer særlig godt. Sonos højtaleren skal ikke nødvendigvis være en del at mit system, men hvis det er muligt, er det at foretrække. Systemet skal kun bruges til at se tv, da jeg også har to andre sonos højtalere i andre rum. Jeg kan se at mange anbefaler en yamaha rx-a830 receiver. Har jeg derudover brug for en subwoofer, 2 front højtalere og 2 baghøjtalere? Jeg er ikke interesseret i gulvhøjtalere, men nogle højtalere der ikke er alt for store, specielt baghøjtalerne må gerne være små og helst hvide. Er det muligt at få nogle gode baghøjtalere der kører trådløst? Er det nødvendigt med en subwoofer fra starten af? Kan man evt. få en der er trådløs? Hvor skal den placeres i forhold til resten af systemet? Er det evt. noget man kan gemme væk under sofaen hvis man finder en god størrelse? Hvordan styrer i lyden? Kan den styres via. samme fjernbetjening som til tv? Mit tv er et TXP50G20E Panasonic Plasma-TV. Hvad vil i anbefale at købe?
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har TVet ARC.? Så er der tænd/sluk/ volumen via HDMI CEC, når der tilsluttes Soundbar/Reciver som også har det. Redigeret af Radiomanden - 28-December-2014 kl. 13:56 |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
kristoffervn ![]() Bruger ![]() Oprettet: 01-Januar-2010 Status: Offline Point: 77 |
Det ser ud til at tvet har arc, så det er altså ikke noget problem :)
Så mangler jeg bare at finde ud af hvilke højtalere/subwoofer jeg bør købe.
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Mener at Philips har en Soundbar med SW og trådløse bag højttalere. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Er soundbar noget der kan anbefales?
Synes ikke de soundbars jeg har hørt var vildt imponerende i forhold til lyden der allerede kommer ud af tvet. Hvis jeg køber en soundbar har jeg vel heller ikke brug for receiveren?
|
|
![]() |
|
Kingofdk ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-December-2014 Status: Offline Point: 89 |
Hej
Når du siger surruond til tv mener du så dvd og bluray eller er der tv kanler? |
|
![]() |
|
Det er blandet. Jeg har yousee, men også dvd og bluray.
|
|
![]() |
|
Kingofdk ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-December-2014 Status: Offline Point: 89 |
Så vil jeg anbefale dig at få nogle kompakt højtaler der ikke fylder så meget og en AVR til at trække dem med
Det er helt klart bedre end playbars Hvad ligger dit budget på? |
|
![]() |
|
Mit budget er på ca. 10 k, men siger du at jeg får meget bedre lyd hvis jeg giver lidt ekstra, går det nok.
Kan jeg evt. bruge min sonos som centerhøjtaler, hvis jeg køber yamaha rx-a830 receiver og så to kompakt højtalere?
|
|
![]() |
|
Mit bud vil være:
Front : 2 kompakt højtaler der passer sammen med din center i klangen. Det er vigtigt at du kommer ud og lytte inden du køber noget :-) Center: kan du godt bruge sonos men igen det er vigtigt at alle tre højtaler lyder ens. Til bag: Nogle mindre kompakt højtaler og gerne i samme serie/mærke som din fronter personligt er jeg ikke til trådløs højtaler da lyden ikke er så god som alm. kabel føring. Man kan evt gemme kablerne i hvide lister som de fleste gør :-)
|
|
![]() |
|
Ok. Jeg troede ikke det ville være et problem at sætte forskellige højtalere sammen.
Er det noget man nemt hører, når man står i butikken?
|
|
![]() |
|
Der er mange højtaler derude der lyder vidt forskellige.
Du kan prøve og tag ned til en hifi butik (hifi klubben, av-connection osv) og prøve og lytte til de forskellige og når du har fundet den rette kunne du evt låne dem med hjem og hører det i din stue. Det er også en mulighed og kigge på brugt markedet og her er der mere lyd at hente for pengene. men igen lyt dig frem til den rigtige højtaler og ik så meget efter pris. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |