|
Hjemmebiograf til dette tv |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
kristianeand ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 21-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 01-Januar-2015 kl. 15:57 |
Jeg overvejer at købe dette tv: LG 55" 3D Smart OLED-TV 55EC930V.
Jeg kunne godt tænke mig at købe et hjemmebiograf-system i samme ombæring. Jeg er dog lidt i tvivl om, hvad jeg skal gå efter. Jeg kan forstå, at det er bedst at købe et system uden trådløse højtalere. Det skal siges, at jeg absolut ikke er lydfanatiker, men jeg vil selvfølgelig stadig gerne have en fin lyd. Jeg vil gerne have et 5.1-system og ikke en soundbar. Jeg tænker, at systemet skal indeholde en bluray, som kan afspille 3D-film. Jeg havde håbet på, at kunne finde et system til ca. 8.000 kr. Kan det lade sig gøre? Ellers har jeg også set dette system: Harman Kardon 5.1 hjemmebiograf 3D Blu-ray BDS-780W. Jeg har set sættet til 10.899 kr. Kan dette sæt anbefales, eller er der nogen der kan give et bedre alternativ? Jeg skal primært bruge det til at se tv og til at spille x-box. |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvis bedre lyd primært er til at se TV, så vil jeg anbefale en Soundbar, er det til film, så vil SR være at foretrække. Bruger selv begge dele Soundbar til TV generelt, og når der skal ses film, så bruges SR. Så tænk lidt over det, og måske starte med anskaffelse af en Soundbar, og udvid senere med SR. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
kristianeand ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 21-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23 |
Med tv mente jeg egentlig også film. Der fik jeg ikke udtrykt mig helt klart. Jeg vil gerne undgå soundbar.
Jeg glemte desuden at skrive, at jeg gerne vil have små højtale. De skal gerne kunne stå ved siden af tv'et på tv-bordet. Baghøjtalerne skal gerne have nogenlunde samme størrelse. Jeg har lige set et andet system: Harman Kardon BDS 775 til 5.499. Kan det evt. anbefales? Jeg kan ikke se, om højtalerne er trådløse eller ej. |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
HK hjemmebioen ser fin ud til prisen. Regn ikke med at mange vil anbefale det vi kalder alt-i-een-box, når de selv har anlæg til 50-100.000kr
|
|
![]() |
|
Det er selvfølgelig klart. Det tænkte jeg ikke lige på.
Tror du, at det gør den store forskel, om jeg evt. vælger den ene eller den anden model fra HK? |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Kan da anbefale at lytte på det inden køb. Nu ved jeg ikke hvor du bor, men Dans TV i KBH har et par af anlægene
|
|
![]() |
|
Det lyder som en god idé.
Jeg bor i Aarhus, så jeg må nok tage ud til begge forhandlere, hvor jeg har set systemerne. |
|
![]() |
|
Ja bare du kigger et sted hvor de har lidt kendskab til produkterne.
|
|
![]() |
|
Det kan godt komme til at knibe en smule. Jeg har set produkterne i henholdsvis Elgiganten og Bilka.
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
De steder er ikke så kendte for produktviden, og du vil med stor sandsynlighed ikke kunne lytte til det eller se nærmere på det, hvilket er vigtige ting. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Til gengæld kan du i ro og mag afprøve anlæget derhjemme, og returnere inden for 14 dg, hvis det ikke falder i din smag
I Aarhus er der flere fagbutikker, hvor du trodsalt får bedre vejledning. |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
Nu har jeg kun anlæg for ~7500 kroner, men jeg vil heller ikke anbefale alt i en anlæggene. Klaus |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |