|
Indstilling af LG 55EC930V |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
kristianeand
Junior bruger Oprettet: 21-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 14-Januar-2015 kl. 13:31 |
Jeg har netop købt dette tv: LG 55EC930V
Er der nogen, som kan hjælpe mig?
|
|
Hother
Platin medlem hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ikke noget problem, indstillingerne finder du undervejs i Flatpanels test af dit TV. Tillykke med det i øvrigt. http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1411377263
|
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
Husk, at det kun er vejledende indstillinger, da paneler ikke er ens, så hvad der kan være fint på et panel, er det nødvendigvis ikke på et andet. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
kristianeand
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for jeres svar. Jeg glæder mig til at komme hjem og justere indstillingerne lidt. Lige nu står den bare med standardindstillingerne.
|
|
hansie
Guld medlem Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7124 |
Funktioner
Tak(0)
|
Skriv gerne om dine oplevelser med dette lækre tv.
Tror der er mange på spring til oled, men mangler lidt bruger indput. Skal det stå eller hænge ? |
|
kristianeand
Funktioner
Tak(0)
|
Det skal jeg gøre.
I første omgang skal det stå. Jeg kan ikke afvise, at min vurdering bliver lidt positiv, da mit gamle tv er over fem år gammelt, så det er en pæn stor forbedring.
|
|
Mr. Claude
Guld medlem Oprettet: 09-Marts-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1129 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg ville ikke bruge flatpanels indstillinger men find en test fra et udenlandsk blad/webside som har testet.
Hans indstilling af mit plasma gav et mærkeligt billede, så fandt en anden test hvor indstillingerne var anderledes og giver et supergodt billede :-) PS. altså indstil. fra deres test af skærmen.. ikke hjemmebesøg. Redigeret af Mr. Claude - 15-Januar-2015 kl. 14:21 |
|
Torben Rasmussen
Guld medlem Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Funktioner
Tak(0)
|
Så du konkluderer deraf at alle vores målinger er forkerte?
|
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
emaguina
Bruger Oprettet: 25-April-2006 Status: Offline Point: 76 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg hopper lige på tråden her :-)
Har selv lige bestilt et og håber at jeg kan hente det i morgen fredag. Har læst en del om tv'et og der er især meget info på avforums.com med mange indstillinger osv (US model ec9300). Har set et par steder at den nyeste software update skulle forbedre billedet ved bevægelser, men det er på US forums. Så om updaten også kommer til EU modellerne ved jeg ikke. http://www.avsforum.com/forum/40-oled-technology-flat-panels-general/1731802-official-owners-thread-2014-oled-lg-55ec9300-part-ii.html Jeg kommer også fra et 5 år gammelt Pana plasma 42V10. Det sagde puff i mandags og er til rep. hos ServiceBroker nu. Heldigvis havde jeg købt en ekstra forsikring som dækkede i 6 år, pt. står der at rep. er i gang og de venter svar fra leverandør på dele. Og kan det ikke laves skal de give mig et tilsvarende .. . . .. Det må vel være et AX800. Så kunne man jo lige lave en Oled-AX800 vurdering, men så heldig har man ikke lov til at være.
|
|
Hother
Platin medlem hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
Funktioner
Tak(0)
|
Just for the record. Jeg har flere gange benyttet Flatpanels indstillinger til mine TV i det omfang af mine TV har været testet af Flatpanels. Jeg har altid haft fornøjelse af disse indstillinger indtil at min TV er blevet kalibreret. Det gode ved Flatpanels indstillinger er jo, at siden alene fremkommer med de mere generelle indstillinger, og som typisk passer til de fleste paneler af samme model. Flatpanels kommer jo netop ikke med de mere underliggende billedindstillinger, hvor der meget ofte kan være forskel fra panel til panel
|
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
Hother
Funktioner
Tak(0)
|
Ah.... den tror jeg ikke lige at du skal forvente, altså et AX800 i bytte for et 42V10
|
|
|
|
emaguina
Bruger Oprettet: 25-April-2006 Status: Offline Point: 76 |
Funktioner
Tak(0)
|
[/QUOTE] Ah.... den tror jeg ikke lige at du skal forvente, altså et AX800 i bytte for et 42V10 [/QUOTE]
Men det er jo dem der er mest plasma like, LOL. Heldigvis er der Sat tuner i mit V10 og billigeste nye pana med Sat-tuner 750E til ca. 8K. Men det bliver nok en kamp med forsikringen om hvad der er tilsvarende, men dog står der at der ikke er nogen værdig afskrivning så må de jo bare give mig de 12k tilbage hvis vi ikke kan blive enige. Det er skønt at være naiv. Men det er sikkert bare strømforsyningen som er stået af og det kan sikkert fixes.
|
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |