|
OLED tv har bedre lyd |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | ||||
Peter49
Super bruger Oprettet: 01-Juni-2008 Status: Offline Point: 256 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 17-Januar-2015 kl. 12:01 |
|||
Man kan altid blive klogere
I en artikel http://www.business.dk/digital/jagten-paa-det-sorte-tv-er-sat-ind skriver Thomas Breinstrup om OLED tv: "De leverer et langt mere farveægte og klart billede og en tilsvarende bedre lyd men er endnu meget dyre i de større størrelser, som en TV-skærm efterhånden er." Dejligt med kompetente journalister.
|
||||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19464 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Sikken en klaphat....
Klaus |
||||
Hother
Platin medlem hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23899 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Jo, men måske skal man læse artiklen i en sammenhæng. Journalisten nævner specifikt 2015 modellerne, og her kommer f.eks. visse LG OLED modeller med forbedrede lydsystemer, nærmest i form af en underliggende soundbar.
Så hvem der reelt er en klaphat kan man jo diskuttere
|
||||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||||
aerik
Guld medlem Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4262 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Det er jo faktisk ikke det journalisten skriver. Der står i teksten, at oled giver en bedre lyd, der henvises ikke til soundbars eller noget andet.
|
||||
Hother
Platin medlem hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23899 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Det er muligt, jeg var i det mindste ikke i tvivl da jeg læste teksten
|
||||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||||
Peter49
Super bruger Oprettet: 01-Juni-2008 Status: Offline Point: 256 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
LG kommer med 5 nye OLED modeller i 2015. Heraf kommer kun en model med extern Harman Kardon soundbar. Hvordan du på den baggrund kan komme frem til at journalisten naturligvis mente det, er mig en gåde. |
||||
Hother
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Nu nævner journalisten jo ikke specifikke modeller. Det betyder at læseren, hvis denne vil lære mere om LG TV, så må vedkommende jo så selv gøre lidt for sagen.
Journalisten nævner heller ikke noget omkring soundbar - det var mig der skrev det. Altid godt ikke at blande tingene sammen. Men alt andet lige, så har LG forbedret lyden i samarbejde med Harmon Kardon på flere modeller, uden at det nødvendigvis er med en soundbar. Jeg håber at det løste din gåde.
Redigeret af Hother - 17-Januar-2015 kl. 17:10 |
||||
|
||||
mathias1
Bruger Oprettet: 08-Marts-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 112 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
De har også flere modeller helt uden højtalere.. Artiklen er én omgang makværk. Medmindre du har skrevet den er der ingen grund til at forsvare den |
||||
Hother
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Jeg forsvare den ikke, men forholder mig til hvorledes man her næsten fordrejer det skrevne. Her blev det til, at OLED var lig med bedre lyd, og sådan blev det ikke beskrevet i artiklen. Afsnittet omtaler LG produkter - nok tænkt i sin helhed. Jeg indrømmer gerne, at journalisten kunne have nævnt Harmon Karmond som medspiller.
Redigeret af Hother - 17-Januar-2015 kl. 20:59 |
||||
|
||||
aerik
Guld medlem Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4262 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Ikke for at der skal gå troll eller lignende i det, vil du så ikke forklare, hvordan du udleder det, ud fra det skrevne? |
||||
Hother
Funktioner
Tak(0)
|
|||
@aerik, jamen hvad havde tråden så til formål?
Nu kan jeg sq ikke rigtigt koge mere suppe på den sag. Vi læser forskelligt, og jeg misforstod ikke det skrevne.
|
||||
|
||||
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12321 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Kun Hother kan læse artiklen som en Hother nu kan.
|
||||
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |