|
Hvilken PowerAmp til MK150 setup? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
RangerJoe ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Maj-2004 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 145 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 16-Januar-2015 kl. 09:17 |
Hej,
Jeg har længe gået og overvejet om man skulle prøve at tilføje en effektforstærker til mit lille setup (udelukkende brugt til film). Er der nogen som har praktiske erfaringer med at gå fra en alm. dødelig av-receiver til en dedikeret effekt til MK 150'erne? Hvad med class-d; er det noget man burde gå langt udenom? Hvilken effektforstærkere ville I kunne anbefale? Meget gerne brugte til en pris omkring de 5k... Emotiva Outlaw Sherbourn Rotel |
|
-------------------
JVC DLA-X35|Yamaha RX-A1020|MK S150MK2+MK SS150T+SVS PC-13 Ultra|Intel NUC, LibreElec |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
du vil 100% få et væsentligt løft i lyden hvis din receiver bliver aflastet med en effekt..!!
bare en stereo effekt på fronterne vil give din receiver meget mere overskud, og det ville især kunne mærkes på dynamikken.. du vil samtidig høre at de "voldsomme" scener i film ikke lyder så rodet..! |
|
![]() |
|
RangerJoe ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Maj-2004 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 145 |
Op...
Jeg kan se at f.eks. Rotel 1575 sælges til 6000,- en gang imellem. Kunne det være en idé at holde øje med sådan en laban?
Redigeret af RangerJoe - 17-Januar-2015 kl. 10:18 |
|
-------------------
JVC DLA-X35|Yamaha RX-A1020|MK S150MK2+MK SS150T+SVS PC-13 Ultra|Intel NUC, LibreElec |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
Du skal være lidt påpasselig med at smide en Rotel klasse D effekt på de i forvejen lyst klingende M&K' ere.
Jeg har tidligere har deres 2 kanal udgave ( rb 1572 ) og den var for skinger til min smag , og det var enda på højttalere der var en del mere bløde i toppen end M&K. |
|
![]() |
|
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
Enig med Strecker. Rotels klasse D er lys i klangen, så hvis de skal bruges er det en fordel hvis man med noget rumkorrektion kan designe sin egen target kurve/frekvens gang med lidt blød afrulning af toppen. Så kan de spille meget fornuftigt, og de har mange kræfter.
Redigeret af armani-thomas - 17-Januar-2015 kl. 11:40 |
|
![]() |
|
Findes der gode alternativer på brugtmarkedet hvis man går efter en class-d? Som vel og mærke er til at komme i nærheden af for menneskepenge.
Jeg synes umiddelbart ikke der bugner med gode 5-kanals effekter på brugt markedet. Er der iøvrigt en tommelfinger regel for hvor mange watt man som min bør gå efter ifbm. en opgradering fra en alm. AV-receiver? (Har ca 25 m2 rum) |
|
-------------------
|
![]() |
|
dr gonzo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1316 |
Køb prof effekter. De er billige og har en lineær lydkurve. Consumer effektrin er latterlig dyre. Jeg bruger sammen med min "Anthem MXR 710" 4 stk. Crown XLS 1500. Jeg har lavet målinger med og uden effektrinene, og lydkurven er meget tæt på identisk. Jeg har til fået et meget større dynamisk spektrum, efter jeg satte effekterne til. Selv i de mest larmene action-scener er lyden totalt under kontrol og hver enkelt lyd står krystalklart frem i lydbilledet.
|
|
![]() |
|
André S ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-December-2013 Sted: Danmark Status: Offline Point: 745 |
Hvad med noget Parasound 2250 på dba.dk?
og som Strecker siger giver det rigtig godt på lydkvaliteten Jeg har haft en Parasound Halo A31 her hjemme på mine S150 og det var kraftedeme bare guf for ørene. Nok var det en ''ny'' parasound men det ikke muligt at finden nogen utilfredse ejer af Parasound på google. Ellers kunne en Lyngdorf sda2175 effekt også gøre opgaven. Det så de eneste mærker jeg har haft her hjemme på prøv.
|
|
![]() |
|
Crown XLS 1500 lyder meget interessante i mine øre, og virker til at få ret gode ord med på vejen fra alle dem som "tør" gå fra consumer -> pro.
Dem tror jeg helt sikkert jeg vil kigge lidt mere på!
|
|
-------------------
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |