|
Falsk reklame for 4K? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
Martin Sjøstrand ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Marts-2010 Sted: Karlslunde Status: Offline Point: 528 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 18-Januar-2015 kl. 16:31 |
|
Jeg faldt over denne afspiller på Elgigantens hjemmeside
http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/dvd-og-blu-ray-afspiller/DMPBDT700EG/panasonic-3d-smart-blu-ray-afspiller-dmp-bdt700eg Der skriver de:
Misforstår jeg noget her? Der er da ingen afspiller på markedet endnu, der kan afspille de kommende 4K buray-skiver, eller hvad? Ville man i princippet ikke kunne brokke sig efterfølgende, når de skiver kommer, og den så ikke kan afspille dem?
Mvh Martin Sjøtrand |
||
![]() |
||
bentpetersson ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-November-2013 Status: Offline Point: 2437 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Udviklingen går hurtigt og fx optager min smartphone allerede i 4K, som jeg afspiller også i 4k på mit Tv- ligesom der nu også lanceres videokameraer med dette. Men har man et high-end TV kan dette selv klare opskaleringen og 4 k.
En interessant toårig artikel http://www.lydogbillede.dk/nyheter/4k-opskalering-behover-vi-det/ Redigeret af bentpetersson - 18-Januar-2015 kl. 16:54 |
||
Med venlig hilsen
bentpetersson |
||
![]() |
||
Martin Sjøstrand ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Marts-2010 Sted: Karlslunde Status: Offline Point: 528 |
|
Men hvordan kan den afspiller, afspille 4K materiale? Det kræver vel en disk med 4K, og de er da ikke kommet endnu... eller er jeg lige lidt sat af (slet ikke umuligt)
![]() |
||
![]() |
||
bentpetersson ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-November-2013 Status: Offline Point: 2437 |
|
Jeg har heller ikke set 4k diske men de findes her
http://www.blu-ray.com/movies/movies.php?studioid=1542 |
||
Med venlig hilsen
bentpetersson |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19649 |
|
Hvor står der at det er 4K fra bluray skiver? Det kan jo både være fra Netflix eller USB drev.... Klaus |
||
![]() |
||
|
Jamen det har du da ret i der ikke står nogen steder... det er bare mig der troede at det var det der var af muligheder ![]() Jeg var ikke klar over at man kunne få afspillere med indbygget netflix f.eks... jeg troede det var sådan noget man fik i de nye fjernsyn, ikke afspillerne. Jeg havde heller ikke tænkt over den med USB
|
||
![]() |
||
Hackerjac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-September-2008 Sted: Videbæk Status: Offline Point: 2735 |
|
hvis du nu brugte bare 2 min på at kigge nærmerer på hvad du linker til ville du jo have opdaget at det ikke er 4K Blu-ray America - The Beautiful Country Blu-ray Limited Edition / Filmed in 4K ULTRA HD Video Codec: MPEG-4 AVC Resolution: 1080p Original aspect ratio: 1.78:1 |
||
![]() |
||
Hackerjac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-September-2008 Sted: Videbæk Status: Offline Point: 2735 |
|
under punktet Mere Information kan du læse følgende 4K-afspilning /opskalering: Er du ejer af et UHD TV med 4K-opløsning? Så vil du sætte pris på denne Blu-ray-afspiller, der giver dig mulighed for at afspille din Blu-ray disksamling i UHD-kvalitet. Afspilleren kommer også med 4K Direct Chroma Upscaling, der konverterer alt indhold til 4K kvalitet. 4K JPEG-afspilning giver dig mulighed for at blære dig med fantastiske feriefotos på en stor TV-skærm uden at det er nødvendigt at konvertere dem ned. Men dertil vil jeg så sige at det er noget fis at de skriver at du kan afspille dine Blu-ray i UHD opløsning, det kan du ikke, men den kan opscalerer dine Blu-ray til 4K opløsning Redigeret af Hackerjac - 18-Januar-2015 kl. 17:16 |
||
![]() |
||
|
Du har ret
4k Blu-Rays kommer sidst på året. Markedet forbereder sig. Men afspille i uhd kan den ikke. ![]() Redigeret af bentpetersson - 18-Januar-2015 kl. 17:22 |
||
Med venlig hilsen
bentpetersson |
||
![]() |
||
|
Øøøøh... undskyld, det er jeg da ked af? Jeg kunne måske have brugt længere tid, men nu er jeg ikke så skarp i de her ting, som jeg fornemmer mange herinde er... derfor jeg stiller spørgsmålet, da jeg var sikker på nogen vidste bedre end mig... men ja, jeg kunne da bare sætte mig ind i tingene, og holde mig væk fra hjælp her. Redigeret af Martin Sjøstrand - 18-Januar-2015 kl. 17:29 |
||
![]() |
||
|
Fint emne til debat Martin. Vi opdager også nyt og bliver klogere.
Og hvor skal man være skarp idag for at købe nyt elektronik. Ps Hackerangrebet var vist ment på mig og ikke på dig. Redigeret af bentpetersson - 18-Januar-2015 kl. 17:33 |
||
Med venlig hilsen
bentpetersson |
||
![]() |
||
|
Aaarh ja, det ser jeg nu, der var jeg lige hurtig nok til at føle mig forurettet... sorry Hackerjac
![]() Redigeret af Martin Sjøstrand - 18-Januar-2015 kl. 17:38 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |