|
Kalibrering af tv? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
forzajuve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Juni-2007 Sted: Jyllinge Status: Offline Point: 6507 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 19-Januar-2015 kl. 20:56 |
Hejsa mine forældre har et lækkert sharp tv tror det er denne model. sharp 70le836s
De har smidt manualen væk. Man man se modelnummeret i selve tv'et. Vil helst ikke tage det ned fra væggen Jeg har kørt en brugerdefineret -avanceret udgave af film-brugeren.... Som beskrevet af flatpanels. Men synes virkelig at farverne er dårlige. Kan man gøre noget ? Findes der noget avanceret kalibrering og kan det betale sig. På forhånd tak |
|
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
|
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7240 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Faverne opleves tit lidt flade efter kalibering.
Er du ikke tilfreds indstiller du jo bare efter egen smag. En rigtig indstilling er jo at anbefale, men om man er villig til at betale prisen er jo en anden sag. |
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
Hvis pengene er til det - og lysten, og ikke mindst om TV´et er egnet til kalibrering (de nødvendige indstillingsmuligheder), så vil jeg anbefale en isf kalibrering. Billedet bliver bedst muligt i forholdet til TV´ets billedemæssige muligheder (et ringe TV vil forblive et ringe TV, også efter en isf kalibrering).
Der er flere muligheder i "Do it your self", men resultatet bliver sjældent rigtigt godt, for også her kræves en del øvelse. Fidusen er jo at vide, at hvis jeg ændre "Her", hvad er så konsekvensen "Der" - og hvorledes udlignes det bedst muligt.
![]() |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
forzajuve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Juni-2007 Sted: Jyllinge Status: Offline Point: 6507 |
okay tak for input -
|
|
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Og lige nøjagtig her ligger problemet! Jeg har fra pålidelig kilde, at Sharp's TV generelt ikke gør det særlig godt... M.v.h. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |