recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til Slingbox setup
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til Slingbox setup

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
mudderhullet Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 30-Maj-2007
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mudderhullet Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til Slingbox setup
    Sendt: 20-Januar-2015 kl. 10:25
Hejsa

Jeg er lidt på bar bund i min søgen efter en ordentlig løsning til at streame husets tv-signal. Hver anden uge arbejder jeg udenbys og vil gerne kunne se TV her når jeg nu har min dyrt betalte tv-pakke derhjemme.

Hvad kræver det af udstyr for at kunne se signalet på TVet udenbys, på iPad, Mac osv. har ingen interesse, det skal være på TVet.

Jeg har følgende krav.

Jeg skal bruge noget til både at sende og hente signalet, det skal kun bruges til et TV ud over det der hjemme.

Jeg skal kunne se TV og skifte kanal uden det samme sker ved fruen som sidder og ser TV derhjemme.

Det skal være i bedst mulig opløsning hellere betale lidt mere for udstyret end at få et ringe signal.

Det skal ikke være slingbox har bare hørt at det var det jeg skulle gå efter.

Vi har Stofa som udbyder med en tilhørende box

Håber i kan hjælpe

Redigeret af mudderhullet - 20-Januar-2015 kl. 10:26
Til top
Niller55 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-Oktober-2009
Point: 631
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niller55 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2015 kl. 10:32
kan du ikke bare bruge deres web tv
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mudderhullet Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2015 kl. 10:33
ikke på tv, gider ikke sidde med computer, ipad eller lignende. det skal være på tvet
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niller55 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2015 kl. 10:40
Du skal vel have en eller anden form for dims ( computer,ipad,android og lign.) med dig du kan slutte til dit tv hvor du er ? eller hvad mener du ?
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mudderhullet Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2015 kl. 10:44
duer heller ikke så skal jeg rejse mig hver gang der skal skiftes kanal osv. tvivler også på iPad/webtv signalet ser godt ud på 42"

Med en slingbox eller lignende som er sluttet til tvet er jeg ude over alt dette, så kan jeg sidde i sofaen og skifte kanal som man er vant til.
Jeg ved bare ikke hvilken model og udstyr jeg skal bruge
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 4815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2015 kl. 10:51
 Hej.

Jeg ville kigge på WebTv To Go.

Her er et link:

https://stofa.dk/bredbaand/webtv

Nederst på siden er der så, at du kan folde en liste ud og se hvilke kanaler du kan se med WebTV To Go.

Som modtager vil jeg kigge på en billig Android Tablet med HDMI ud. F .eks. en10" Lenovo S6000 som den jeg lige har leveret til min søster. Signalet på HDMI udgangen er tilpasset HDMI og er godt på hendes 42" PX80.
Den koster godt tusind kroner.

Hilsen Carsten.

Redigeret af csell - 20-Januar-2015 kl. 10:54
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mudderhullet Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2015 kl. 10:54
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Hej.

Jeg ville kigge på WebTv To Go.

Her er et link:

https://stofa.dk/bredbaand/webtv

Nederst på siden er der så, at du kan folde en liste ud og se hvilke kanaler du kan se med WebTV To Go.

Som modtager vil jeg kigge på en billig Android Tablet med HDMI ud. F .eks. en Lenovo S6000 som den jeg lige har leveret til min søster. Signalet på HDMI udgangen er tilpasset HDMI og er godt på hendes 42" PX80.
Den koster godt tusind kroner.

Jeg kan godt se det nok er den billigste løsning, men synes bare ikke lige stofa web tv og to go får de bedste anmeldelser rundt omkring, der skal man vel også rejse sig hver gang der skal skiftes kanal

Hilsen Carsten.

Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2015 kl. 10:57
Jeg har leveret den med både et bluetooth tastatur og en bluetooth mus.

Redigeret af csell - 20-Januar-2015 kl. 11:03
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niller55 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2015 kl. 11:04
Det lyder som om du stiller store krav til kvaliteten, jeg har selv en slingbox - men kvaliteten er bedre på yousee webtv tilsluttet et 40" - Nu findes der jo remote til computer og android - Her på det sidste har jeg brugt ( bare for at prøve ) http://www.ntv.mx/  til 110kr pr mdr. lagt på en android box med xbmc og  en remote, men jeg tror ikke det er en kvalitet du kan bruge - men prøv det, det er kun 110 kr for en mdr.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mudderhullet Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2015 kl. 11:06
Hvis kvaliteten er ringere på en slingbox så skal det ikke være det :-) hmm så kan det da godt være at løsningen bliver en tablet med HDMI alligevel, havde ikke lige tænkt på det med bluetooth
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2015 kl. 11:23
Oprindeligt skrevet af mudderhullet mudderhullet skrev:

så kan det da godt være at løsningen bliver en tablet med HDMI alligevel, havde ikke lige tænkt på det med bluetooth

Min søsters lenovo S6000 har et HDMI mini stik ud. Du vil måske foretrække et 5 meter langt HDMI kabel?

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mudderhullet Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2015 kl. 11:27
nej det er jo netop det jeg skriver at det kunne blive løsningen :-)

nu har vi en iPad i forvejen ville det kunne lade sig gøre med en omformer fra 30-pin til HDMI eller mister man noget der?
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu