|
Tilslutning af ny ASUS router? Hvordan? |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
René M ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-August-2008 Sted: Vejle, DK Status: Offline Point: 248 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 20-Januar-2015 kl. 16:57 |
|
Hej alle..
Jeg vil starte med, at sige, at jeg ikke er den store haj til opsætning af routere o.lign ![]() Nå, men jeg har internet fra Waao og bruger Icotera boksen (med indbygget router) Jeg er synes ikke rækkevidden er helt optimalt og har derfor købt en ny: Asus RT-AC68U, som skulle være toppen af poppen. Jeg har en "stationær" All in one PC som pt. er tilsluttet via Homeplug over strømnettet (virker i øvrigt rigtig godt) Min Pana recorder er også tilsluttet via homeplug over strøm. Derudover har jeg 2 x mobil + 3 x tablet som kører wifi. 1. Hvad skal jeg aktivere/deaktivere på icotera? 2. Hvordan "konfigurere" jeg asus for at opnå den bedste mulige hastighed samt rækkeevne? evt. hvad skal jeg være obs på? Er der en venlig sjæl, der kan forklare mig (på dansk ![]() Mvh |
||
Panasonic TX-P55VT50E
Panasonic TX-P37X20E Panasonic SC-HTB520 Panasonic DMR-BCT730EG 500GB Panasonic DMP-BD35 |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Du skal på din WAOO-router slå Wireless fra, og slå routerfunktionen fra.
Opsætning af ASUS routeren er lige ud af landevejen, når du kører opsætningsprogrammet. M.v.h. |
||
![]() |
||
René M ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-August-2008 Sted: Vejle, DK Status: Offline Point: 248 |
|
Hej. Jeg er ikke så skarp i det her, så beklager hvis jeg spørger dumt ![]() Jeg kan godt finde, hvor man slår wireless fra, men hvor slå man routerfunktionen fra? Hvordan skal jeg desuden forbinde min homeplug? nu er den forbundet med icotera´en. Skal den blive eller tilsluttes via asus, når den er oppe og køre?
|
||
Panasonic TX-P55VT50E
Panasonic TX-P37X20E Panasonic SC-HTB520 Panasonic DMR-BCT730EG 500GB Panasonic DMP-BD35 |
||
![]() |
||
Bconrad ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Maj-2006 Sted: Ry Status: Offline Point: 616 |
|
Jeg har lavet samme øvelse, hvor jeg dog ikke kunne slå routeren fra. Derfor satte jeg min ASUS op som accesspoint. Det virker fint.
|
||
![]() |
||
|
Er din router også icotera fra Waao? Hvilken ASUS har du?
|
||
Panasonic TX-P55VT50E
||
![]() |
||
pfugl ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Februar-2005 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1067 |
|
Som Bconrad skriver, set ASUS routeren op som accespoint, slå wireless fra i Icotera routeren, og forbind ASUS til Icotera med et kabel fra Lan til Lan. (Ikke wan til lan).. Alt andet lader du være som det er nu. Jeg kører selv med en AC-66U på denne måde og det virker fint..
|
||
/Peter
|
||
![]() |
||
ekelund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-August-2006 Sted: Aalborg Denmark Status: Offline Point: 1426 |
|
Måske dumt spørgsmål men hvorfor vil i ikke bruge routerfunktionen i den Asus ?
Jeg køre også Waoo men har ikke slået routerfunktionen fra i min og det køre da fint |
||
Kef R500,R200C, Q100, SVS SB-2000, Onkyo TX-NR818,Hegel Röst , Sony 65XE90, Xbox One X. ,Apple TV4K
|
||
![]() |
||
Kimosabe ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Oktober-2006 Sted: Valby Status: Offline Point: 345 |
|
Jeg har netop haft nøjagtig den samme problemstilling, bare med Yousee router. Jeg har købt den samme ASUS som dig. Forhørte mig på et andet forum, og anbefalingen var klart at jeg skulle kun benytte min yousee router som bridge, og lade min nye ASUS router fungerer som router.
Du gør det som tidligere nævnt, at slå trådløs fra, og på yousee routeren skulle jeg slå NAT fra. Derefter har yousee en registreringshjemmeside man skulle køre. Det blev nævnt at hos andre udbydere kunne dette kun gøres ved at man ringer til dem, og får dem til at sætte den i Bridge Mode. Jeg må sige at jeg er MEGET tilfeds med min nye dækning og hastighed i huset, jeg har opnået med den nye ASUS, og interfacet er meget intuitivt. |
||
![]() |
||
titan_jtl ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 14-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 42 |
|
Hvorfor snakker i allesammen om at slå det trådløse fra i den eksisterende router?
Det giver da væsenlig bedre dækning at have aktiveret wifi på begge routere (selvfølgelig ikke hvis man sætter dem samme sted). Samme SSID, forskellig kanal, i hver sin ende af huset - så er den i vinkel. :-) |
||
![]() |
||
|
Jeg har forsøgt denne måde, men er lidt forvirret.. Wireless er disabled. ASUS er forbundet Lan til Lan fra Icotera. Der er hul igennem til ASUS. Jeg kan finde både ASUS og ASUS 5G. Begge virker fint. Men der hvor jeg undres er, at mit gamle netværk stadig findes og kan tilgås!? Det burde ikke være muligt, når det er deaktiveret..Inputs? Derudover oplever jeg problemer med en af mine tablet´er. 2 af dem kan sagtens komme på det nye netærk, men på den sidste kan jeg vælge den ind (med fremragende signal angivet) men ikke komme på nettet. Nogle inputs?
|
||
Panasonic TX-P55VT50E
||
![]() |
||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Online Point: 4947 |
|
Måske eksisterer der også en dhcp server i asus routeren som mangler at blive slået fra. Asus skal sættes op som AP, h is det ikke er muligt at slå routerdelen fra på waoo boksen.
|
||
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
||
![]() |
||
Bconrad ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Maj-2006 Sted: Ry Status: Offline Point: 616 |
|
Hvis det er muligt at slå routeren fra i din boks, så vil jeg klart gøre det. Det var ikke muligt her i Ry. Derfor er min ASUS sat op som accespoint. Hvis du ikke kan få det til at virke, stå sig til og jeg kan tage et par screen dumps.
Kontakt dog først waoo og se om din router kan sættes i bridge mode. Min router var et andet mærke end din. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |