recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Et Sony 65X8505B opskalering?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Et Sony 65X8505B opskalering?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
smolinsk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér smolinsk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Et Sony 65X8505B opskalering?
    Sendt: 23-Januar-2015 kl. 01:15
Står og vil købe nyt tv, og har luret på det her et Sony 65X8505B men er lidt i tvivl om opskalering og input lag når jeg gamer på min PS4 og ser film og tv. 

Ville det i virkelligheden ikke bedre kunne betale sig at købe et HD Ready tv i stedet og droppe 4K for nu, måske vente en 3-4 år da der jo ikke kommer noget i tv eller spil før PS5 sikkert? tænker lidt at opskaleringen ødelægger mere end den gavner eller er jeg helt galt på den?

Men mest af alt, er Sony 65X8505B godt og er 4K overhovedet brugbart lige nu?

Til top
Bruger udmeldt 33 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Juni-2007
Point: 996
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 33 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2015 kl. 05:29
køb du bare det du har mest lyst til.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér smolinsk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2015 kl. 11:40
Åhh tak, det var nu også planen ;-) men måske der var nogle der havde god viden på mine spørgsmål?

Til top
Ehlz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-Januar-2012
Sted: Århus
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ehlz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2015 kl. 11:44
Opskaleringen resulterer desværre som oftest I højere inputlag. Hvis du spiller er det derfor meget relevant at overveje et almindeligt Fuld HD fjernsyn fremfor et 4K.

Se mere om inputlag på forskellige skærme her.

http://www.displaylag.com/low-input-lag-hdtvs-gaming-holiday-2014-edition/

Redigeret af Ehlz - 23-Januar-2015 kl. 11:44
Til top
Nexeren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-August-2005
Sted: Nørresundby
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nexeren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2015 kl. 12:12
X8505 er faktisk et at de 4K TV der har lavest inputlag. Sony er ret fornuftige på det område generelt.

Panasonic har vist en 4K prototype blu-ray afspiller frem på CES og så vidt jeg har kunnet læse mig frem til så er blu-ray standarden så småt ved at være fastlagt.

Men mht. tv-udsendelser så kommer der nok ikke noget foreløbigt.

Mht. inputlag så har jeg selv haft et Samsung 4K HU7505 som jeg havde sluttet en PS4 til og oplevede ikke mærkbart lag når det var indstillet til spil. Det vil kun være bedre på et X8505. Men igen det er individuelt hvor meget man lægger mærke til.
Til top
wicca Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Juni-2008
Point: 506
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wicca Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2015 kl. 13:10
Det fungerer perfekt med på opskalering af blu-ray film, Netflix UHD samt spil på PS4.
Jeg har det selv og det er bare et perfekt tv til prisen.
Til top
JMA37 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Juni-2008
Point: 226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JMA37 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2015 kl. 14:20
Modtager mit 65X8505 på tirsdag :-) 14.999 i El-giganten
Syntes næsten alle test oplyser det er skærmen man skal vælge
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér smolinsk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2015 kl. 18:18

Redigeret af smolinsk - 24-Januar-2015 kl. 18:18
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér smolinsk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2015 kl. 18:19
Oprindeligt skrevet af JMA37 JMA37 skrev:

Modtager mit 65X8505 på tirsdag :-) 14.999 i El-giganten
Syntes næsten alle test oplyser det er skærmen man skal vælge

Hvad mener du med det helt præcist?
Til top
Absolution Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 10-Januar-2015
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Absolution Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2015 kl. 20:21
Har selv 55" modellen og som jeg også har forklaret i en anden tråd er input lag ikke eksisterende. Sammenligner med min Sony W605 som jeg også spiller ps4 på og der er ingen forskel.

Desuden er det et super TV og opskalerer det meste fjernsyn super godt. 

Det eneste der er lidt irriterende ved Tv'et er der går ca 20 sec. fra man tænder tvet til at man kan bruge smart tv.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2015 kl. 20:56
Oprindeligt skrevet af Absolution Absolution skrev:

Det eneste der er lidt irriterende ved Tv'et er der går ca 20 sec. fra man tænder tvet til at man kan bruge smart tv.

Det gælder vel de fleste smart TV, det skal jo lige tænde op, og etablere internetforbindelsen. Lidt rimelighed måskeSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Absolution Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 10-Januar-2015
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Absolution Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2015 kl. 02:25
Synes det tager længere tid end normalt, derfor jeg nævner det. En del længere tid end min W605 og min tidligere Phillips for bare at nævne to. 
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu