recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - WiMP – mange udfald
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

WiMP – mange udfald

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
bas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Januar-2010
Status: Offline
Point: 343
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: WiMP – mange udfald
    Sendt: 23-Januar-2015 kl. 18:04
Hej
Jeg har igennem længere tid brugt WiMP via SONOS, og det fungerer egentligt ok,
men i perioder oplever jeg rigtig mange udfald, hvor musikken ofte stopper og springer til næste nummer eller stopper helt.
Jeg har flere gange haft kontaktet både WiMP og SONOS, og jeg synes, at jeg har gjort alle de ting der er blevet foreslået. Men problemet spøger fortsat.
Jeg er lige begyndt at prøve Spotify, og indtil videre er det gået helt uden problemer.

Altså kan det i virkeligheden være serverne hos WiMP, som er overbelastede?
Kan man mon i så fald gøre noget for at få dem til gøre noget seriøst ved problemet?

Jeg overvejer, om jeg helt skal droppe WiMP og i stedet bruge Spotify – eller er det hip som hap
mht. udfald/tekniske problemer?
Er der nogen, som oplevere tilsvarende problemer med Spotify i SONOS?

På forhånd tak.
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Status: Offline
Point: 975
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2015 kl. 19:23
Jeg har identiske oplevelser med Wimp.
Men jeg syntes det er et problem der er kommer inden for de sidste par måneder.
Ved ikke om det hænger sammen med deres Tidal lancering.
Til top
bas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Januar-2010
Status: Offline
Point: 343
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2015 kl. 19:36
Tak for dit indlæg.
Hvad er Tidal - er det deres Lossless https://tidalhifi.com/dk?
Jeg mener, at jeg har haft problemer tidligere, måske også før denne lancering.
Jeg forstår ikke, at WiMP ikke gør lidt mere for én gang for alle at løse problemet.
Det er fint nok, at man kan få en måned gratis som kompensation, men jeg vil da
hellere have, at tjenesten bare fungerer 100% ;-)

Måske prøver jeg lige Spotify i en lidt længere periode for at se, om det er mere stabilt.


Til top
bas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Januar-2010
Status: Offline
Point: 343
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2015 kl. 20:16
Jeg kan se, at der på WiMP's Facebook side er en del andre, som også oplever problemer med WiMP.
Det er en ringe trøst, men det viser vel bare, at der må være et generelt problem med teknikken hos WiMP.
Til top
iVinther Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Oktober-2010
Status: Offline
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér iVinther Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2015 kl. 20:32
Jeg har også oplevet problemet, det var meget konsistent for omkring 1-½ siden (har ikke været hjemme det sidste halve år) og gjorde Wimp stort set ubrugelig på SONOS. Det samme gjorde sig dog gælende med Spotify på det tidspunkt, Google Music virkede dog. 

Jeg have også en længere korrespondance både med Sonos og Wimp, og ingen tog sig rigtig af problemet, virkelig ærgelig og frusterende især når man betaler en stor sum for begge service. Jeg havde ingen udfald på Wimp hvis jeg streamede fra min telefon, tablet eller computer.


Redigeret af iVinther - 23-Januar-2015 kl. 20:34
Til top
bas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Januar-2010
Status: Offline
Point: 343
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2015 kl. 11:38
Tak for dit indlæg.
Ja, nu oplevede jeg også lige det samme problem med Spotify.
Er det mon så et issue i selve SONOS systemet?
Vil SONOS BOOST mon kunne afhjælpe problemet?

Måske skal man holde sig til udelukkende at afspille fra sin netværksharddisk.
Til top
bas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Januar-2010
Status: Offline
Point: 343
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2015 kl. 14:05
Jeg har lige fået at vide af en SONOS supporter, at problemet kan skyldes den måde man knytter Spotify til SONOS - altså om det er med eller uden sin Facebook konto.
Han anbefaler, at man gør det uden sin Facebook konto.

Problemet er måske lidt det samme med WiMP - den er dog vel ikke knyttet til Facebook, men det kan måske være noget med deres (authentication) godkendelsesservere.
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1046
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2015 kl. 15:26
Oplevede det med wimp hifi for et halvt år siden. Kører nu med spotify og boost uden problemer.

/kris
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
Til top
Claus P Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Oktober-2013
Sted: Amager
Status: Offline
Point: 358
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2015 kl. 15:31
Har Wimp Hifi på en Simple Audio Roomplayer+ og har ikke oplevet nogen problemer Smile Har tidligere været på Bluesound Node hvilket heller ikke gav nogen problemer.
Til top
renep Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Marts-2008
Sted: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 230
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér renep Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2015 kl. 16:33
Har haft udfald som I beskriver, men på computer, det sidste år.
Det gælder både wimp alm. høj og HiFi. Kan køre fine i 1 time, men pauser så hvert 5-10min i op til 5 minutter og spiller så videre. Hvis jeg skifter nummer når den er gået i hegnet, starter det nye nummer med det samme.
Har haft pingplottere og meget andet kørende for at se problemet, men det eneste de viser er at Stofa/Telias routere i Ålborg dropper >75% af testpakkerne, men iflg. Stofa er det blot normal trafik prioritering. Jeg har da også næsten fuld 148/15 MBps fremkommelighed mens det sker, og andre streams falder ikke ud. Har prøvet 2 forsk. PC og 2 Mac med samme problemer. Wimp kan ikke se at de har problemer, og lader som om jeg er den eneste... :-(
Til top
bas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Januar-2010
Status: Offline
Point: 343
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2015 kl. 17:04
Hej Kris

Tænker du , at SONOS BOOST har været med
til at løse problemet hos dig?
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2876
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2015 kl. 18:51
kører wimp på squeeze, og oplever aldrig problemmer.
Heller ikke på mobilen.
.....
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu