|
HDHomeRun problemer med kanaler over 618MHz |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 24-Januar-2015 kl. 16:30 |
Jeg får TV via YouSee.
Jeg har på min MacMini både en Elgato Hybrid samt en HDHomeRun tilslutttet via samme kabel og en splitter. Efter kanalomlægningen d. 3/12 er der en hel del kanaler jeg ikke kan tage med HDHomeRun'en. Det er alle kanaler der ligger over 618MHz, og det er efterhånden en del. Min Hybrid har ingen problemer med disse kanaler. Jeg har også prøvet at flytte HDHomeRun'en til et anden antennestik, og prøvet med en anden HDHomeRun. Er der andre der har oplevet samme problem ?
|
|
![]() |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Er Qam stillet til a8qam64-6875 og er Channel Map stillet til EU Cable, så Scannes et større frekvensområde. Fandt en side hvor der står lidt om opsætning af en sådan. Derudover kender jeg intet til sådanne tingester. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
Jep - den er sat op via kommandoen :
hdhomerun_config 1210F7C1 set /sys/dvbc_modulation "a8qam64-6875" Og så bruger jeg programmet hdhomerun_config_gui til at teste kanalerne. De sidste kanaler den finder ligger på 618MHz. Den finder ikke dem på 658,666 og 690 |
|
![]() |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Hvis så også Channel Map er stillet rigtigt, så er det jo ikke sikkert at den går højere op i frekvenserne. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10577 |
Er det ikke muligt at lave en manuel scanning på disse frekvenser? Det er jo muligt med stort set alle andre tunere (TV eller bokse). Flemming |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
En manuel søgning er netop det jeg gør via programmet hdhomerun_config_gui
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |