recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mini pc til min far
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mini pc til min far

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
sho Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 231
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sho Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Mini pc til min far
    Sendt: 26-December-2014 kl. 14:40
Jeg skal bruge en mini pc til min far.

Den skal kunne bruges til:

At surfe lidt på
Streame HBO
Streame Netflix (også HD)
Afspille 1080P HD Video filer

Han har kigget på denne her:

I mine øjne ser den fin ud og kan dække hans behov. Han kan altid smide mere ram i og bytte harddisken ud med en ssd, for at få bedre overall ydelse og fart.

Han er ikke til samle-selv løsninger og det må ikke være for dyrt.

Burde denne ikke kunne dække hans behov eller har jeg overset noget? (kender fx ikke så meget til CPUen)
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2014 kl. 16:25
Den ser skam meget fin ud. Men hvis jeg var dig. Ville jeg smide ssd disk i stedet. Så bliver den ikke sløv på det punkt. Så med win 8 på med netflix app'en
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2014 kl. 16:32

Det der ønskes kan en Tablet også, hvadenten det er en æble, Android eller Microsoft.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger udmeldt 34 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 05-November-2011
Sted: København
Point: 320
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 34 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2015 kl. 18:14
Den i kigger på har en MEGET langsom cpu, kan absolut ikke anbefales.

I kan kigge på de nye nuc der kommer her i starten af året, der får i nok mest minipc for pengene

Kig på siden cpubenchmark.net hvor den cpu i finder mindst skal have 2500-3000 point for at være en behagelig oplevelse at surfe på
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2015 kl. 19:45
Men nu skal han ikke surfe. Han skal streame. Hvilket med apps til win8 ikke virker så langtsomt
Til top
Bruger udmeldt 34 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 05-November-2011
Sted: København
Point: 320
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 34 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2015 kl. 22:21
T-duck - det står øverst på listen at han skal surfe
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2015 kl. 15:54
Okay havde overset
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2015 kl. 23:10
https://www.komplett.dk/lenovo-q190/805501

i3 PC med HD4000-grafik og win8 for 2900,-

i5 Mac mini med HD5000-grafik for 3700,-

De atom, AMD og celeron-cpu'er bliver lige pressede nok med 1080p-video; så måske det er bedre at give lidt mere?
Samsung S90D 65” QD-OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2015 kl. 08:38
Celeron bliver i hvert fald ikke presset ved 1080p. Hvis du har oplevet det, så har du gjort noget forkert. 
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 4834
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2015 kl. 11:24
Oprindeligt skrevet af AndreasMo AndreasMo skrev:

Kig på siden cpubenchmark.net hvor den cpu i finder mindst skal have 2500-3000 point for at være en behagelig oplevelse at surfe på

Hej.

Der er mange af de små PICO bokse med integreret CPU som lander på en CpUBenchMark på omkring 1000.

Men jeg har set en som har en Intel Celeron 1037U @ 1.80GHz som har en CPUBenchMark på 1773.

Det er en MSI WindBOX DC111, men jeg læser at den så desværre støjer.

http://www.ebay.de/itm/NEW-Msi-DC111-04BEU-Wind-Box-Dc111-Pc-System-Dual-Core-1037U-1-80Ghz-No-Memo-/400780650705?pt=UK_Computing_Other_Computing_Networking&hash=item5d506368d1

Hilsen Carsten.

Redigeret af csell - 25-Januar-2015 kl. 11:25
Til top
B-CLG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-April-2009
Point: 655
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér B-CLG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2015 kl. 16:23
"Far computere", "kæreste computere" og "familiecomputere" generelt, er et minefelt.

Virker skidtet ikke ordentligt - er blevet langsomt efter lidt tilsanding og lidt antivirus som i realtime protection mode måske sløver streaming ned, så peger pilen kun en vej, og det er på en selv.

For man vil jo ikke have siddende på sig, at skidtet ikke virker, eller at man bare ikke kan finde ud af det.

Løsningen hedder overdimensionering. og standardmaskine der ikke skal pilles ved nogensinde.

Dvs. den skal IKKE købes med forventning om at der senere skal fikses ram eller skiftes disk med dertil hørende skift af OS, gen-aktivering af licensnøgler  etc.

Maskinen bliver så lidt dyrere, men formodentlig vil en mer-pris på 1.000-1.500 være alle pengene værd i form af en bedre maskine og mindre bøvl og tidsforbrug.

En SSD er ligeledes en god idé. Ikke fordi den gamle mand skal sprinte, men fordi den ikke larmer.

Redigeret af B-CLG - 25-Januar-2015 kl. 16:24
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2015 kl. 19:18
Oprindeligt skrevet af B-CLG B-CLG skrev:

"Far computere", "kæreste computere" og "familiecomputere" generelt, er et minefelt.

Virker skidtet ikke ordentligt - er blevet langsomt efter lidt tilsanding og lidt antivirus som i realtime protection mode måske sløver streaming ned, så peger pilen kun en vej, og det er på en selv.

For man vil jo ikke have siddende på sig, at skidtet ikke virker, eller at man bare ikke kan finde ud af det.

Løsningen hedder overdimensionering. og standardmaskine der ikke skal pilles ved nogensinde.

Dvs. den skal IKKE købes med forventning om at der senere skal fikses ram eller skiftes disk med dertil hørende skift af OS, gen-aktivering af licensnøgler  etc.

Maskinen bliver så lidt dyrere, men formodentlig vil en mer-pris på 1.000-1.500 være alle pengene værd i form af en bedre maskine og mindre bøvl og tidsforbrug.

En SSD er ligeledes en god idé. Ikke fordi den gamle mand skal sprinte, men fordi den ikke larmer.
Men det har jo noget med OS og software at gøre. En Celeron kan stadig sagtens trække 1080p. Det ændrer sig ikke over tiden. Så nej, der er ingen grund til at give 1500kr mere for en i3 eller i5 udgave.

Men du har helt ret i, at når et system skal laves til ikke-nørder, så skal det simpelthen bare virke. Og her vil jeg mene, at et "OS" som OpenELEC er vejen frem. Ingen irriterende problemer fra Windows. Den giver illusionen af, at de faktisk bruger en dedikeret boks alá ATV, selvom det er baseret på rigtig PC hardware.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu