|
1 Sonos Connect til 3 rum |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
mbm1 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Januar-2005 Status: Offline Point: 2047 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 26-Januar-2015 kl. 09:55 |
Er helt ny i Sonos, så undersøger stadig muligheder med systemet.
Har et spørgsmål som I måske kan hjælpe mig med?: Min Sonos Connect har jo 3 udgange; analog out, digital out coax, optical. p.t benytter jeg kun analog out, men hvis jeg ønsker at udvide til andre rum kan jeg så bare koble på h.h.v. coax og optical, og så oprette nye rum i Sonos, og vælge de udgange som repræsenterer rummet, og sp spille forskelligt materiale på disse? Eller skal der mere Sonos udstyr til?
|
|
![]() |
|
pnn ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-Februar-2010 Sted: danmark Status: Offline Point: 95 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Der skal flere sonos enheder til.
|
|
![]() |
|
Jwin ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2008 Sted: København, DK Status: Offline Point: 769 |
Der kommer samme musik ud af alle udgange på din Connect. Så det kan du ikke. Der skal købes en Sonos enhed til hvert lokale.
J |
|
![]() |
|
mbm1 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Januar-2005 Status: Offline Point: 2047 |
tænkte jeg nok :(
tak for svaret.
|
|
![]() |
|
Ok nu har jeg koblet flere forstærkere efter Connecten..
Som sagt er det fint at det er samme materiale der spilles. Men skal finde en form for omskifter eller lignende til at stoppe signalet på den ene udgang. --- På analog out har jeg tilkoblet en effektforstærker og højtalere i rum 1. forstærkeren står gemt væk, men tænder automatisk når den får signal.. dvs når det afspilles fra Sonos connect. På optisk out har jeg tilkoblet en forstærker og højtalere i rum 2. Den forstærker kan jeg selv tænde via fjernbetjening, så ingen problemer i at den får signal når den er slukket. Det er den effektforstærker jeg vil kunne styre. For afspiller jeg nu i rum 2, så spiller rum 1 også automatisk pga effektforstærkeren starter op. Hvilken "dims" kan jeg putte ind på den analoge linje for at kunne tænde og slukke for signalet. Skal være noget der kan styres fra en anden placering end forstærkerens placering.. Hvad er den billigeste løsning? Er min eneste mulig at koble en forforstærker ind? |
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Hvis forstærkeren kan tåle at du slukker for strømmen til den fysisk, så kan du jo få fat på en fjernbetjent stikdåse. Eks.
https://www.dustinhome.dk/product/5010372408/remote-controlled-switch-3x1000w230v-ground-white?ssel=false&_ga=1.266435918.1137094945.1422441931 |
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
men du gav mig da en idé. Jeg vil i princippet godt kunne leve med at skulle tænd sluk på en alm stikkontakt, strømdåse etc.. Så kunne jeg jo bare have en forlænger til det rum jeg skal lytte til musikken... og så tænde der når jeg skulle høre musik.. grunden til jeg har sat forstærkeren væk er at der er blæsere indbygget som jeg ikke gider høre på.. Men hvordan finder man ud af det uden at ødelægge den? :) Redigeret af mbm1 - 28-Januar-2015 kl. 12:34 |
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Nu er det temmelig mange år siden jeg har eget en forstærker, da jeg bruger aktive højttalere, så det er meget muligt, at det er et non-issue i dag. I sin tid så havde jeg dog lidt problemer hvis jeg cuttede strømmen til min effektforstærker uden at den var sat på standby først idet det gav en skrald i højttalerne. Det samme skete når strømmen så igen blev sluttet.
|
|
|
|
![]() |
|
ja ok men det kan jeg vel bare teste,,
så det er højtalerne jeg skal være nervøs for og ikke forstærkeren?
|
|
![]() |
|
Mit bud ville være, at hvis forstærkeren kan tåle at du slukker den fysisk på dens egen kontakt, så gør det ingen forskel om det sker på vægkontakten. Højttalerne derimod vil nok ikke være ligeglade hvis der kommer et plop i lyden. Men der er med garanti nogen med mere styr på hvad man kan gardere sig imod på dén front end mig.
Redigeret af Torben Rasmussen - 28-Januar-2015 kl. 14:07 |
|
|
|
![]() |
|
Larxox ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1025 |
Hvad med en højttaler-switch?
|
|
![]() |
|
ja sådan én kunne jeg jo også bruge men den forhindrer vel lyden i at komme fra forstærkeren ud til højtaleren? Forstærkeren skal jo stadig tændes!
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |