recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HiFi-højttalere vs MK Sound til film?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HiFi-højttalere vs MK Sound til film?

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6083
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: HiFi-højttalere vs MK Sound til film?
    Sendt: 24-Januar-2015 kl. 16:47
Jeg er meget i tvivl, om jeg skal sælge mine gode DLS-højttalere (har DLS 50/55 i 5.1) og købe MK Sound
Systemet (5.1) skal kun bruges til film
Men man kan vel ikke vide på forhånd, om det nu også bliver hørbart bedre med dynamik, klarhed af dialog osv.
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2015 kl. 16:56
Altid en god ide at få skidtet hjem på prøve. Det er svært at rådgive om højttalere, da vi har forskellig smag.
Til top
Ole_M Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole_M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2015 kl. 18:42
Ja enig med kampus.. Men en go demo af 150 systemet, i et rum der er tweaket akustisk fint, så tror jeg du er solgt..
Til top
AlJones Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 122
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AlJones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2015 kl. 19:21
Da jeg indrettede biograf i kælderen i 1993, var der forskel på højttalerne i kælderen og i stereoanlægget i stuen.

Højttalerne blev flittigt udskiftet begge steder, men der var aldrig samme mærke begge steder før 1999, da jeg opdagede MK. Siden dengang har der været MK begge steder.

Idag er det originale amerikanske S150 fra 1999 i biografen og de sidste nye dansk designede S300 i stereoen.

Uanset hvad man vælger og hvad der skal spilles (film eller musik), så går man ikke fejl af MK.
Til top
Bravo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1317
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bravo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2015 kl. 21:13
Hvis du vil spare lidt på det - så er der omgang mk150 til salg herinde til en god pris - så er du da halvvejs 😊
Til top
Bravo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1317
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bravo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2015 kl. 21:13
Altså 3 front
Til top
mikkelfrost Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mikkelfrost Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2015 kl. 12:25
kaster lige mine 2 cent

jeg har haft mk sound 150 i min hjmme biff og ja det lyder godt men efter jeg solgte dem fordi jeg slog sterio og film sammen og beholdte mine dynadio s 1,4 og har sat et midlertide center op bag mit læret ( elec indbygnings højalter)  syntes jeg faktisk jeg kan høre flere detaljer og det er ikke så lyst i lyden som det tidligere var. og det selv ved lave højde.

så jeg har ikke fortrudt  

Til top
Vejrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-August-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 677
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vejrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2015 kl. 13:04
M&K S-150 er en super fin højttaler..! Hvis du overvejer at købe sådan 3 stk, så kan du hive dem hjem på ebay til omkring 3K stykket. Så skal du bare betale fragt.


Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2015 kl. 13:09
Du er nødt til at høre dem inden du beslutter dig. De vil helt sikkert være mere dynamiske end dine nuværende, men om de giver dig hvad du forbinder med ægte filmlyd, er op til hvad du mener ægte filmlyd er :)

Jeg blev i tidernes morgen anbefalet MK af alle da jeg søgte den ægte filmlyd, men de opfyldte ikke det jeg søgte. Mange er dog meget glade for dem, så der er ikke noget eksakt facit.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2015 kl. 13:32
MK er mere studielyd...syntes jeg.
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2015 kl. 13:44
Jeg har tidligere brugt B&W 800 højtalere i min stue-hjemmebio, og lad det være sagt, de spiller fantastisk. Men jeg synes bare, at de er bedst til musik. Efter min mening har HiFi-højtalere en tendens til at sprede lyden meget ud, for at skabe et homogent lydbillede, men jeg synes ikke, at det virker så godt i et surround-setup, da jeg her gerne vil kunne pin-pointe de enkelte lyde mere præcist i lydbilledet - og hvilken retning lyden skal komme fra.

Så da jeg i sommers købte hus, og begyndte at bygge en dedikeret hjemmebiograf, valgte jeg at skilde mig af med mine B&W og i stedet finde en "film-højtaler". Jeg testede MK 150 og Klipsch THX Ultra 2, og valgte de sidste, da jeg forelskede mig i deres meget skarpe og præcise diskant.

Men en ting er sikkert, lyden var med begge systemer meget mere "biograf-agtig" end mit B&W setup, og så tilmed til en brøkdel af prisen.

Nu har jeg efterhånden også fået hørt en del musik på mine Klipsch, og det lyder fedt. Men i forhold til de B&W 703 jeg nu bruger i min stue, kommer de lidt til kort. På Klipsch højtalerne er lyden en tant for præcis, og de enkelte instrumenter og lyde, står tydeligt skåret ud i lydbilledet, og ved musik kan jeg godt lide at det flyder lidt mere sammen og giver et mere musikalsk lydbillede - uden at det dog skal mudre sammen, så man ikke kan skille instrumenterne fra hinanden.

Jeg håber at du kan bruge dette indlæg til noget. God jagt.

Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Status: Offline
Point: 3215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sploink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2015 kl. 16:41
Du kunne også overveje noget helt andet. XTZ Cinema serien skulle være ret god. Jeg har ikke selv hørt dem, men kun læst om dem Smile   Ved ikke hvor du kan høre dem i DK
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu