|
logitech harmony ultimate og Kodi |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
bobberman ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 28 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 26-Januar-2015 kl. 22:21 |
|
Jeg bruger en Mac Mini med Kodi som media center og har nu købt mig en logitech harmony ultimate fjernbetjening men jeg kan ikke finde ud af få den til at styre Kodi på mit media center..
Så jeg efterlyser en god komplet guide hvordan man sætter sådan en fjernbetjening/kodi op til det fra start til slut og meget gerne på dansk |
||
Bobber
|
||
![]() |
||
RangerJoe ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Maj-2004 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 145 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Add dit kodi device som en Microsoft media center extender... Mere skal der vel ikke til?
|
||
-------------------
JVC DLA-X35|Yamaha RX-A1020|MK S150MK2+MK SS150T+SVS PC-13 Ultra|Intel NUC, LibreElec |
||
![]() |
||
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
|
Har du overhovedet IR modtager tilsluttet din MAC? Du kan ikke fjernstyre PC med WIFI fra en Ultimate (endnu i hvert fald)
|
||
![]() |
||
Buck ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 12-Januar-2015 Status: Offline Point: 23 |
|
Følger lige med her, fordi jeg har overvejet og købe en logitech til mit kodi os.. Men kan læse flere steder det vidst ikke virker 100% som det skal. så er spændt på om der er nogen kan hjælpe dig der her. :)
|
||
![]() |
||
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
|
Det virker bestemt 100% som det skal. Jeg kører fint med det på mit HTPC uden nogen anden form for kontrol. Ingen mus eller tastatur, ej heller WIFI remote gennem smartphone/tablet (jeg har godt nok Yatse app samt Harmony app, men bruger det aldrig)
Man skal bare sætte det rigtigt op og så skal der selvfølgelig en form for IR modtager i PC'en. Fordelagtigt en Intel CIR, da den kan tænde computeren fra helt slukket tilstand. Redigeret af Nagash - 27-Januar-2015 kl. 06:09 |
||
![]() |
||
bobberman ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 28 |
|
.
Redigeret af bobberman - 27-Januar-2015 kl. 08:33 |
||
Bobber
|
||
![]() |
||
|
En Mac er født med IR modtager så det er på plads
|
||
Bobber
|
||
![]() |
||
|
Har du en god guide til det
|
||
Bobber
|
||
![]() |
||
Buck ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 12-Januar-2015 Status: Offline Point: 23 |
|
Inde i dine addons, skal du hvert fald indstillere det addon der hedder MCE remote. :)
|
||
![]() |
||
Bconrad ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Maj-2006 Sted: Ry Status: Offline Point: 616 |
|
Jeg kører med en harmony one til min Mac mini. Den er sat op som en Apple fjernbetjening og det fungerer rigtig fint. Den kan dog ikke starte fra helt slukket, men kun fra slumre.
Hvis du vil bruge den løsning, så skal du også have installeret candlair, som er et gratis program. Ellers styrer den iTunes, hvilket giver noget rod. |
||
![]() |
||
|
Den skal da ikke sættes op som en MCE Remote, når det er en Apple IR modtager. Den skal sættes op som en Apple Remote så. Jeg ved ikke om det er nødvendigt, men tjek efter, om der findes et Apple Remote plugin til KODI.
|
||
![]() |
||
Bconrad ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Maj-2006 Sted: Ry Status: Offline Point: 616 |
|
Det er da bygget ind i selve kodi, når den downloades til osx. Hvis du går ind under indstillinger - system - input enheder, så kan du vælge mellem forskellige fjernbetjeninger. Min står som standard
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |