|
PLEX home theater fryser |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
nunbaggi ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 17-April-2007 Status: Offline Point: 306 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 28-Januar-2015 kl. 15:58 |
Hej har et kæmpe problem
Jeg har en plex media server, med ny i5 cpu, 4gb ram Netværk 50/50mbit Hjemme er der ingen problem, men når jeg bruger min macbook pro med plex home theater på jobbet fryser det afspillede hele tiden. Det kører trådløs (wifi) netværk har 50 i download Ser jeg det på min iphone er der ingen problem Hvordan kan jeg løse problemet? |
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Prøv at sætte kvaliteten lidt ned. Kan være wifi på dit arbejde taber nogle af pakkerne undervejs.
Når det er via mobil hvis du ikke har rodet med med kvalitets indstillingerne står den til standard 720p et eller andet, så det vil køre rimelig stabilt selv på 3G. Men du kan læse mere om det her. https://support.plex.tv/hc/en-us/articles/201575036-Why-is-my-video-stream-buffering- |
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
![]() |
|
Ehlz ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 23-Januar-2012 Sted: Århus Status: Offline Point: 299 |
Står dine indstillinger til Direct Play? Med din egen UL og DL på jobbet bør du kunne afspille direkte. Hvis indstillingerne ikke står til direct play kan det være transcoding der giver udfordringen.
/Ehlz Ps: Fedt at arbejde et sted hvor man kan se film :-) Redigeret af Ehlz - 29-Januar-2015 kl. 09:37 |
|
![]() |
|
nunbaggi ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 17-April-2007 Status: Offline Point: 306 |
Min medieserver står indstillet
Lokal og offline kvalitet - 20mbps Direkte play og steam slået til Min macbook på arbejde står Lokalafspilning direkte Fjern afspilning direkte Når jeg prøver at stille fjern afspilning under 8mbps melder den fejl at filen ikke kan afspilles Når jeg kigger på min servers jobliste, bruger den hverken cpu eller hukommelse, så der burde ikke være transcode problemer. Det er en fil med DTS lyd, kan det give min macbook problemer? Det er topmodellen så den kan ikke blive hurtigere? |
|
![]() |
|
Ozzy ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Andst, Denmark Status: Offline Point: 698 |
20Mbit på WiFi er også meget..... når jeg er offline står min altid til max 8Mbit, for når alt kommer til alt, så er WiFi noget lort hertil. :)
Kabel er vejen frem :)
|
|
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
|
|
![]() |
|
Og hvor er det jeg skal stille den til 8mbps så??
En macbook har desværre kun wifi
|
|
![]() |
|
Har også problemer med at det hakker, når evt der er andre der bruger kontoen samtidig:
Hvis jeg ser noget uden for lokalt netværk og konen ser på lokalt Redigeret af nunbaggi - 05-Februar-2015 kl. 21:20 |
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
Det kan være jeres server som ikke er kraftig nok til at transcode flere streams, har haft 7 plex streams kørende uden problemer med hak eller noget, der lå cpu på omkring 30%.
Så mit bud er det noget med kvalitets indstillingerne der skal rodes med. @nunbaggi Hakker det også hvis du prøver igennem browseren? |
|
|
![]() |
|
Hverken cpu eller hukommelse er presset på serveren, som tror ikke det er det der er problemet, har en helt ny i5 cpu og 4gb ram.
Hvordan kan jeg kører det gennem browser på home theater? Kan jeg indstille så det der bliver sendt ud af huset ikke får så meget kvalitet/båndbredde?
|
|
![]() |
|
Du logger ind via browser, på plex.tv og trykker på launch.
Transcoder under dine server indstillinger gætter jeg på står til automatisk? Under Web indstillinger kan du også vælge forskellig kvalitet for lokal, offline og kanal. Kommer til at tænke på hvilke container prøver du på at afspille? Mkv, MP4, iso? |
|
|
![]() |
|
Okay har ikke prøvet at afspille gennem browser.
Transcoder står til automatisk ja. Er det ikke korrekt? Web indstillinger kvalitet, har jeg ret i at lokal er det der bliver afspillet på samme netværk? offline er det der bliver streamet til uden for lokalt netværk? Og kanal er vel bare hvis man bruger kanaler? Jeg har lavet alt om til mkv-filer. Kan plex overhovedet afspille iso? |
|
![]() |
|
Jo automatisk under transcode.
Du har ret i de andre, gætter på den er gældende hvis man bruger browser for kvaliteten. Iso kan plex godt, men kun lokalt netværk. Alt mit ligger også i mkv. Du siger det virker perfekt på din iPhone, så det er nok nogle indstillinger med kvaliteten i programmet på dit arbejde som der skal rodes med. Har ingen MAC så ved ikke lige hvor der skal rodes. Her virker det upåklageligt til to iPhones, to iPads, to androids to samsung smart tv, fire pc'er igennem plexbmc, samt hjem til min bror. Så vi snakker både hjemme og ude af huset. Derfor du skulle prøve igennem browseren. Alternativt kan du prøve dele et test bibliotek til mig, så skal jeg teste for dig. Men så skal du lige fange mig i pm. Din server har masser af kræfter til transcode osv så den er der intet med. Redigeret af JordanDK - 07-Februar-2015 kl. 12:33 |
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |