recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - placering af center ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

placering af center ?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: placering af center ?
    Sendt: 28-Januar-2015 kl. 21:17
Hejsa, har et tv bord fra ikea, og konen er bestemt ikke tilfreds med at centerhøjtaleren stå oven på og under fjernsynet.. vil det være helt hen i vejret at sætte den under tv bordet - der er vel 20 centimeter fra gulvet og op til bunden af tv bordet... Går udfra det vil være tåbeligt, men må lige have eksperternes hjælp
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
Denraretiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Januar-2013
Sted: Aalborg
Point: 551
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Denraretiger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2015 kl. 21:29
Den skal nok vinkles ellers vil det lyde som om tale kommer langt nede fra. Har samme problem med min center og den er kun 12 cm under selve tv.
Det er en B&W hvilket lidt er et generelt problem mange af deres højttalere lider af at de er meget retningsbestemte.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2015 kl. 21:37
Oprindeligt skrevet af forzajuve forzajuve skrev:

Hejsa, har et tv bord fra ikea, og konen er bestemt ikke tilfreds med at centerhøjtaleren stå oven på og under fjernsynet.. vil det være helt hen i vejret at sætte den under tv bordet

Ja!

Hvis konen sådan vil bestemme, så køb et par gode hovedtelefoner.

Klaus - hvis QLN Qubic FS 500 på 160 x 526 x 264 mm og 9 kg står lige under fjernsynet (faktisk lidt op foran bunden af fjernsynet).
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
blumenburg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 30-April-2012
Sted: mesinge/fyn
Point: 383
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér blumenburg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2015 kl. 22:28
Center under tv og så kan konen ligge under bordet
setup: Sony xf9005 65"
canal digital sat
Marantz SR7009
fronter: xtz 99,26 mk2
center : B&W xtc
bag ht : B&W xt2
sub    : xtz 10.17 edge

Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Point: 6487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2015 kl. 22:35
Ha ha ha.   Den er svær at fortælle videre.    
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2015 kl. 06:26
Har du prøvet at placere den under bordet?

Hvad med over tv på en fiks hylde?

Til top
André S Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-December-2013
Sted: Danmark
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér André S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2015 kl. 07:22
Nu ved jeg ikke hvordan din stue ser ud osv..
Men du kan evt lave en "falsk" væg og så lave indbygget højtaler hvor front gitter er i samme farve som væggen.

Det bliver ikke meget når konen også vil have noget at sige der hjemme.

Ja det lyder som om det meget arbejde men det er det virkelig ikke
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2015 kl. 12:33
WAF is a beast. Men lydmæssigt må jeg på det kraftigste fraråde at placere centerhøjtaleren på gulvet. Det vil, i de fleste tilfælde, give en dårlig mudret lyd, som slet ikke vil synes at komme fra billedet. Hvis jeg var dig vil jeg gå i tænkeboks, og finde på andre løsninger.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Point: 4272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2015 kl. 15:02
Hvilket tvbord er der tale om, der findes jo et hav af muligheder for at lave flere af modellerne om til noget brugbart.

Upload evt et billede af bordet

Redigeret af aerik - 29-Januar-2015 kl. 15:03
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Point: 2123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2015 kl. 17:15
Oprindeligt skrevet af Denraretiger Denraretiger skrev:

Den skal nok vinkles ellers vil det lyde som om tale kommer langt nede fra. Har samme problem med min center og den er kun 12 cm under selve tv.
Det er en B&W hvilket lidt er et generelt problem mange af deres højttalere lider af at de er meget retningsbestemte.

Husk at for de fleste højtalere skal front flugte med kanten af møbel/hylde, ikke trækkes tilbage, med mindre man vil gøre konen glad
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro
Til top
Denraretiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Januar-2013
Sted: Aalborg
Point: 551
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Denraretiger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2015 kl. 18:58
Vil gøre alt for alt for at gøre konen glad. Happy wife, happy life! Smile Men hun skal f..... ikke bestemme højttalere... det også derfor jeg har dem i både stue, garage og i loftet og i hendes sofa.Tongue
Til top
Krydolph Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 03-Februar-2013
Sted: Denmark
Point: 37
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Krydolph Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2015 kl. 01:28
Der med garanti en million ting i stuen du i bedste fald er ligeglad med. pyntepuder, grimmer figurer osv. 
Jeg gætter på hun står for langt største del af indretningen, og du lader hende, for det er trodsalt nemmere end at skabe en konflikt over noget du godt kan leve med hvis det gør hende glad. 
Det er ikke for meget forlangt at hun gør det samme for dig nogle få steder, et forhold holder ikke uden kompromis, og det skal komme fra begge parter.
Men så igen, måske er det derfor jeg er single ;)
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu