|
Garanti på Xbox One? |
Besvar |
Forfatter | |
mylle
Guld medlem Oprettet: 08-Juli-2004 Sted: Hjallerup, DK Status: Offline Point: 1299 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 04-Februar-2015 kl. 07:44 |
Hejsa,
Har for nyligt købt mig en brugt xbox one til en god pris. Opdagede dog at controlleren lider af dette problem som en del har oplevet: http://winsupersite.com/hardware/xbox-one-are-your-controllers-showing-early-signs-excessive-wear Jeg opdagede det da jeg spillede Fifa 2015. Det er nærmest som om at den vestre stick hakker når du køre den helt ud mod kanten :( Anyways. Jeg har kvitering på xboxen fra 11/1 2014 fra Expert i Flensborg men tænkte at det blev noget rod at skulle forsøge at få den skiftet på garantien. Den er jo også over et år gammel nu. Jeg fandt dog ud af at man på xbox live siden kunne oprette en support sag på en reperation af xbox, kinect eller tilbehør men man skulle lige registrere Xboxen først. Det gjorde jeg så og til min store forbavselse/glæde er xboxen nu registreret med garanti til 11/3 2016! Om der er købt udvidet garanti på den aner jeg ikke men det står der i hvert fald ikke noget om på kvitteringen. Nogen der har en forklaring? Samme oplevelse? Jeg har nu oprettet en sag til ombytning af controlleren uden omkostninger. Dog stod der under oprettelsen at man selv skulle afholde fragt omkostninger, men efter at have afsluttet sagen kom der en fin label fra UPS med tracking nummer som jeg bare skal klistre på pakken og ringe til UPS og aftale afhentning. Det er sgu da service :) /Jacob |
|
tobiasl
Guld medlem Oprettet: 08-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 820 |
Funktioner
Tak(0)
|
lige for af være siker du skule først registere dig når du har problemer, og ikke inden som eksempel nogle gfx ?
|
|
mylle
Guld medlem Oprettet: 08-Juli-2004 Sted: Hjallerup, DK Status: Offline Point: 1299 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det ved jeg ikke noget om. Skulle bare registrere mig for at kunne åbne en support sag. Efter jeg havde registreret med serie nummer stor der garanti indtil 11/3 2016.
|
|
deha2500
Junior bruger Oprettet: 25-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 36 |
Funktioner
Tak(0)
|
Man har da altid 2 års reklamationsret.
|
|
mylle
Funktioner
Tak(0)
|
Også i Tyskland?
Jeg studser bare over datoen 11/3 2016? Microsoft kan selvfølgelig ikke vide hvornår den er købt men det giver da ikke mening (for dem) at man bare kan registrere den når den går i stykker og så har man 2 års reklamationsret derfra? Kvitteringen har jo ikke været i spil på noget tidspunkt!
Redigeret af mylle - 04-Februar-2015 kl. 11:30 |
|
mylle
Funktioner
Tak(0)
|
Fandt det her:
http://www.reddit.com/r/xboxone/comments/1rk1b6/register_your_xbox_one_online_to_receive_free/ Ser ud til at man får mindst et års ekstra garanti ved bare at registrere sin xbox :)
|
|
Hackerjac
Guld medlem Oprettet: 25-September-2008 Sted: Videbæk Status: Offline Point: 2735 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ja du har også 2 år i Tyskland, har spurt en tysker jeg arbejder sammen med |
|
tobiasl
Guld medlem Oprettet: 08-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 820 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ja ikke kun Tyskland helle EU du kan takke EU for din reklamationsret |
|
Nagash
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Funktioner
Tak(0)
|
Altså hvis den er købt den 11/1 2014, så har du jo reelt kun fået præcis 2 måneder ekstra. 2 års reklamationsret gælder hele EU. Og who knows, det kan da være, at forhandleren sender oplysninger på de konsoller de sender, og når du så registrerer den, så kan de se hvornår den er solgt. Måske forhandleren så bare har ramt 3-tallet i stedet for 1-tallet. Men udover det, så er det en fin service, at man slipper for, at gå gennem forhandlerledet, når noget går i stykker på den.
|
|
aerik
Guld medlem Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4272 |
Funktioner
Tak(0)
|
Spørgsmålet er, om tidligere ejer måske har registreret den første gang den. 11/3-14 og derfor beregner den to år ud derfra. |
|
mylle
Funktioner
Tak(0)
|
@Nagash
Måske :) @aerik Det tror jeg ikke. Jeg overtog tidligere ejers gamertag/livekonto så jeg kunne se at der ikke var noget registreret før jeg selv gjorde det!
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |