recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Garanti på Xbox One?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Garanti på Xbox One?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mylle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2004
Sted: Hjallerup, DK
Status: Offline
Point: 1299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mylle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Garanti på Xbox One?
    Sendt: 04-Februar-2015 kl. 07:44
Hejsa,

Har for nyligt købt mig en brugt xbox one til en god pris. Opdagede dog at controlleren lider af dette problem som en del har oplevet:

http://winsupersite.com/hardware/xbox-one-are-your-controllers-showing-early-signs-excessive-wear

Jeg opdagede det da jeg spillede Fifa 2015. Det er nærmest som om at den vestre stick hakker når du køre den helt ud mod kanten :(

Anyways. Jeg har kvitering på xboxen fra 11/1 2014 fra Expert i Flensborg men tænkte at det blev noget rod at skulle forsøge at få den skiftet på garantien. Den er jo også over et år gammel nu. Jeg fandt dog ud af at man på xbox live siden kunne oprette en support sag på en reperation af xbox, kinect eller tilbehør men man skulle lige registrere Xboxen først.

Det gjorde jeg så og til min store forbavselse/glæde er xboxen nu registreret med garanti til 11/3 2016! Om der er købt udvidet garanti på den aner jeg ikke men det står der i hvert fald ikke noget om på kvitteringen.

Nogen der har en forklaring? Samme oplevelse?

Jeg har nu oprettet en sag til ombytning af controlleren uden omkostninger. Dog stod der under oprettelsen at man selv skulle afholde fragt omkostninger, men efter at have afsluttet sagen kom der en fin label fra UPS med tracking nummer som jeg bare skal klistre på pakken og ringe til UPS og aftale afhentning.

Det er sgu da service :)

/Jacob

Til top
tobiasl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Oktober-2005
Sted: Denmark
Point: 820
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tobiasl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2015 kl. 09:51
lige for af være siker du skule først registere dig når du har problemer, og ikke inden som eksempel nogle gfx ? 
Til top
mylle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mylle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2015 kl. 10:58
Det ved jeg ikke noget om. Skulle bare registrere mig for at kunne åbne en support sag. Efter jeg havde registreret med serie nummer stor der garanti indtil 11/3 2016.
Til top
deha2500 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 25-Maj-2006
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér deha2500 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2015 kl. 11:02
Man har da altid 2 års reklamationsret.Smile
Til top
mylle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mylle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2015 kl. 11:29
Også i Tyskland?

Jeg studser bare over datoen 11/3 2016? Microsoft kan selvfølgelig ikke vide hvornår den er købt men det giver da ikke mening (for dem) at man bare kan registrere den når den går i stykker og så har man 2 års reklamationsret derfra?

Kvitteringen har jo ikke været i spil på noget tidspunkt!

Redigeret af mylle - 04-Februar-2015 kl. 11:30
Til top
mylle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mylle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2015 kl. 13:24
Fandt det her:

http://www.reddit.com/r/xboxone/comments/1rk1b6/register_your_xbox_one_online_to_receive_free/

Ser ud til at man får mindst et års ekstra garanti ved bare at registrere sin xbox :)
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2015 kl. 13:35
Oprindeligt skrevet af deha2500 deha2500 skrev:

Man har da altid 2 års reklamationsret.Smile

Ja du har også 2 år i Tyskland, har spurt en tysker jeg arbejder sammen med
Til top
tobiasl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Oktober-2005
Point: 820
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tobiasl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2015 kl. 13:48
Oprindeligt skrevet af mylle mylle skrev:

Også i Tyskland?

Jeg studser bare over datoen 11/3 2016? Microsoft kan selvfølgelig ikke vide hvornår den er købt men det giver da ikke mening (for dem) at man bare kan registrere den når den går i stykker og så har man 2 års reklamationsret derfra?

Ja ikke kun Tyskland helle EU du kan takke EU for din reklamationsret Wink 
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2015 kl. 02:04

Også i Tyskland?

Altså hvis den er købt den 11/1 2014, så har du jo reelt kun fået præcis 2 måneder ekstra. 2 års reklamationsret gælder hele EU. Og who knows, det kan da være, at forhandleren sender oplysninger på de konsoller de sender, og når du så registrerer den, så kan de se hvornår den er solgt. Måske forhandleren så bare har ramt 3-tallet i stedet for 1-tallet.

Men udover det, så er det en fin service, at man slipper for, at gå gennem forhandlerledet, når noget går i stykker på den.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Point: 4272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2015 kl. 07:55

Også i Tyskland?

Spørgsmålet er, om tidligere ejer måske har registreret den første gang den. 11/3-14 og derfor beregner den to år ud derfra.
Til top
mylle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mylle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2015 kl. 08:48
@Nagash

Måske :)

@aerik

Det tror jeg ikke. Jeg overtog tidligere ejers gamertag/livekonto så jeg kunne se at der ikke var noget registreret før jeg selv gjorde det!

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu