|
A830 Pre out til B&O |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3792 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 07-Februar-2015 kl. 07:46 |
En forspørgsel på pre - out på Aventage 830. Den ser således ud bagpå: ![]() Hvis man eks køber noget B&O til sådan en her, er der så nok indgange til et 5.1 setup? Jeg kender intet til B&O, men blev nysgerrig på mulighederne (Jeg er blevet tilbudt et 5.0 system bestående af Beolab 4000, som jeg har mulighed for at prøve i hjemmet) og begrænsninger:)..
|
|
![]() |
|
Peter Pan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8212 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hej Bromberg5 - Her finder du de oplysninger du søger.
Aktive BeoLab højttaler uden andet B&O - Tryk her. |
|
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Du mener selvfølgelig "nok udgange"!
![]() Men ja, Yamaha'en har hvad du skal bruge.. M.v.h. |
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Der er pre-out til alle kanaler på den forstærker. 7 højttalere og en sub. Så ingen problem. Triggeren skal dog neddrosles fra 12v til 5v.
|
|
![]() |
|
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3792 |
Ahhhh ok..
Så det vil være et phono kabel imellem receiver og beolab 4000? - Blot?
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Nej! Du skal også have en adapter fra phono til DIN. Og du skal have et triggersignal, for at få højttalerne til at tænde!
M.v.h. |
|
![]() |
|
Det er vist, hvordan du gør, i det link som Peter Pan kom med! Personligt ville jeg vælge at trække PowerLink kabler, og så have adapteren bag receiveren. Og hente det neddroslede triggersignal fra receiveren.
De tynde PowerLink kabler koster mere, end phonokabler, men fylder også LANGT mindre, og kan stort set skjules. M.v.h. |
|
![]() |
|
Nå ja, og hvis du kører begge kanaler ud (front el. surround) af receiveren, i et kabel, så behøves kun et kabel, eftersom det vil indeholde begge kanaler. Så kan man trække et kabel mellem de to højttalere, i stedet for at trække et kabel fra hver udgang, til hver højttaler!
M.v.h. |
|
![]() |
|
Peter Pan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8212 |
|
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Altså hvis du kun skal låne dem hjem til test, så er det måske voldsomt at investere i powerlink. Men jeg kan ikke huske, om Beolab 4000 har line in. Hvis de har, så er et phono kabel til hver højttaler fint. Så skal du bare lige indstille dem til line in bagpå højttaleren.
|
|
![]() |
|
@ Nagash Det er hel klart at et phono kabel er fint til blot en test. BeoLab 4000 har line in. Evt. klik fra højttalerrelæerne vil man |
|
|
|
![]() |
|
De har ikke decideret line-in - der foregår gennem PowerLink stikket - Så man skal under alle omstændigheder have en phono/DIN adapter på. Man kan så stille dem til "Line". Jeg kan så ikke huske om de spille på signal, eller blot står til "On" hele tiden. M.v.h. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |