|
Laptop til konfirmanden |
Besvar | Side 123> |
Forfatter | |
Tanaburs
Super bruger Oprettet: 18-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 445 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 07-Februar-2015 kl. 09:48 |
Hej
Jeg skal have købt en laptop til min datter, og søger lidt input/inspiration: Det skal være en Windows maskine og som jeg ser det dominerer Lenovo og Asus ret meget i diverse internet butikker men er der nogle væsentlige forskelle på de mærker eller er det lidt tomato to-ma-to ? Laptop skal have min 14 tommer skærm, ssd drev, høj-opløst skærm, over 1366*768 eller eller hvad det nu hedder præcist, og veje mindst muligt. Jeg tænker maks pris 7k. Det er nok for meget at håbe på at man kan købe en uden bloatware på, evt. så man selv skal installere Windows. ? Nogen der har nogle gode idéer ? Hilsen Tanaburs |
|
hansie
Guld medlem Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7124 |
Funktioner
Tak(0)
|
kik hos mm-vision.dk
der kan man købe uden installation af bloatware og her flere fornuftige maskiner .
|
|
Tanaburs
Super bruger Oprettet: 18-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 445 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hmm dem kendte jeg ikke det ser faktisk meget interessant ud.
Hvis kvaliteten er i orden er prisen helt bestemt rimelig, har du selv en laptop derfra ?
|
|
hansie
Guld medlem Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7124 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ja har flere laptops og pc'er derfra
Kvaliteten er iorden . det er fornuftig indmad. og man kan jo vælge lidt til eller fra.
|
|
Bschmidt
Guld medlem Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg køber altid Lenovo eller HP's pro maskiner. Hvis det skal kunne holde til daglig brug og du kan undvære øjen-lir. Kig hos Laptops.dk de køber sidste års restlagre op og sælger til fornuftige priser.
Mvh BS
|
|
kim.t
Guld medlem Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3841 |
Funktioner
Tak(0)
|
Se om du ikke kan holde dig til 13,3" hvis den skal til og fra skolen hver dag. Det er rigeligt til en pige - det hjælper på vægten.
|
|
|
|
Bschmidt
Guld medlem Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg er enig med kim MHT størrelsen men er altid blevet nedstemt af brugere i sammenligning til 15"..... Jeg har nedlagt veto mod 17" hvis den skulle flyttes hver dag!
Mvh BS
|
|
renep
Bruger Oprettet: 30-Marts-2008 Sted: Vestsjælland Status: Offline Point: 230 |
Funktioner
Tak(0)
|
Min datter en nu ikke enig mht. størrelsen. Har både haft en 13.3 og nu en 15" MacBook Pro, og hun vil ikke tilbage til en 13.3".
Fordelen ved en 15" er at den kan bruges til alt, hele tiden, mens hendes veninder med 13" altid drømmer om eksterne skærme derhjemme, må knibe øjnene osv. Ja, den er lidt tungere, men ift. pladsen, vil en taske som skal kunne rumme de nødvendige skolebøger alligevel have en størrelse, hvor det er lige meget om der skal stoppes en 13 eller 15" i tasken. Og husk endelig batteritiden. Det er ikke altid muligt/praktisk at lade op i løbet af skoledagen. |
|
Tanaburs
Funktioner
Tak(0)
|
Min kone har en 13.3 Asus og jeg tænker det er for lidt hvis den skal bruges hver dag, til at skrive opgaver på osv. 15 tommmer er så en del større men udvalget af 14 tommers er meget begrænset.
Denne her 15 tommers fullHD holder sig på 2 kg: https://www.mm-vision.dk/vision-b4570-baerbar-med-ips-panel Denne her har separat grafikkort (som så er totalt ligegyldigt for hende) og så er det en thinkpad som jeg husker som ekstra holdbare, 14 tommer med en mellem-opløsning: http://laptops.dk/product_info.php?products_id=5810 Eller denne: https://www.mm-vision.dk/Lenovo-Thinkpad-T431s-14-Ultrabook-SSD Jeg må ud at kigge, om 14 tommer er det perfekte kompromis eller om vi skal op i 15/15.6... Da hun skal på efterskole efter sommerferien skal den ikke transporteres så langt alligevel. Det er tiltrækkende at man kan købe den helt blank ved mm vision og så kun køre Windows på..det har jeg gjort på min NUC i5 og den starter op på 20 sec...
|
|
whazz
Bruger Oprettet: 03-Februar-2014 Sted: Aalbor, Danmark Status: Offline Point: 115 |
Funktioner
Tak(0)
|
MM-vision computerne er super lækre, og er der noget har de bare super service!
|
|
Cyberguyen
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg ville gå efter lenovo carbon x1 hvis det skal være en Windows maskine, eller en macbook air, hvis det skal være macos
|
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
Cyberguyen
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis din NUC i5 skal bruge 20 sekunder på at starte op, så har du lavet noget helt galt. De kan starte op på langt under det halve.
|
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
Besvar | Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |