|
Strømforsyning til extern HDD |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
olerna ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 11-Februar-2015 Sted: Storstrom Status: Offline Point: 6 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 11-Februar-2015 kl. 10:06 |
Jeg har oplevet en del HDD-svigt når den externe HDD er forsynet med strøm fra TV'ets USB-stik, samt comboboxens.
Ifølge manualerne på både TV'et og Combo-boxen skal HDD'en forsynes fra separat strømforsyning. Hvordan gør man nu lige det ?? Findes der på nettet mulighed for at erhverve sådan en størrelse ?? på forhånd tak olerna
|
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvilken størrelse HDD er der tale om - 2.5", 3.5" eller noget helt tredje? (Størrelsen har indflydelse på strømforbrug og dermed valg af strømforsyning)
|
|
![]() |
|
olerna ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 11-Februar-2015 Sted: Storstrom Status: Offline Point: 6 |
Størrelsen er 2.5" og jeg har prøvet adskillige, efterhånden; Toshiba, WD , Samsung.
Alle mellem 2 til 7.5 GB både USB2 og 3 Mit TV er SMART Samsung fra 2011 og boxen er en nyindkøbt Black Panter Tak for hurtigt svar olerna
|
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10581 |
Hvor har du få så små harddiske fra? Troede slet ikke de fandtes og der kan da kun være en halv til hel times optagelse på. Flemming |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
Infinity ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1078 |
Netop fordi det er så små harddiske er de gamle og bruger langt mere strøm end nye harddiske på 500-1000 GB, så overvej en USB stick indtil du kan købe en moderne harddisk.
(350 kr. for 500 GB i Føtex i sidste uge og nok noget tilsvarende i næste uge i Føtex eller Bilka) |
|
mvh Infinity
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Har selv et Samsung 2011, kører fint med en HDD, bruger det ikke ofte, men når det er kører det. Har en VD og en Lacie, sidst mævnte er på 1Tb. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Undskyld.
Jeg mente HDD på 250-750 GB
|
|
![]() |
|
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4119 |
Det kan også være kablet der giver problemer.
Jeg har selv et Samsung TV og da kablerne er gemt væk i en kabelbakke, købte jeg et 1,5 USB 3 kabel og så falder min WD hardisk ud periodisk. Bruger jeg derimod det originale kabel som kun er 0,5 m, så virker det perfekt. |
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
De fleste 2.5" harddiske kan fungere med strøm fra en usb-port (5V,0.5A), men nogle få modeller har behov for mere strøm ligesom nogle usb-porte ikke levererer den mængde strøm som standarden foreskriver.
Du kan prøve med en alm. usb-strømforsyning som kan levere 5V/0.5A eller evt. 5V/1A og se om det gør en forskel - måske du i forvejen har en lader liggende fra en telefon, tablet, gps eller anden lille device. |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10581 |
Harddisken kan jo ikke være tilsluttet en USB strømforsyning samtidig med TVet. Jeg vil foreslå en prøve en powered USB hub i stedet. Flemming |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
Detalje :-) (men findes der ikke kabler, med flere stik, hvor det er muligt - mener jeg har sådan et liggende...)
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
HDD tilslutningen bør altså kunne levere tilstrækkeligt, i det den giver mere strøm end de andre USB. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |