recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Spørgsmål vedrørende HD-opløsning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSpørgsmål vedrørende HD-opløsning

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Christian Otte Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-November-2005
Status: Offline
Point: 182
Direkte link til dette indlæg Emne: Spørgsmål vedrørende HD-opløsning
    Sendt: 10-Oktober-2006 kl. 17:57
http://www.filmz.dk/articles/view/973/

Når jeg ser en artikel som den her, så kan jeg godt forstå, at folk bliver forvirret over, at en plasmaskærm som f.eks. Pioneers 427XD har en opløsning på 1024 x 768. Hvis I ville forklare over for en person, der ikke rigtig har styr på, hvorfor det er lige så godt med færre pixels end som med 1366 x 768 i LCD-tv'erne, hvordan ville I så gøre det?
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Online
Point: 12348
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2006 kl. 19:24
Plasma TV har bedre billedbehandling end LCD TV.

Desuden er det nærmest umuligt at se forskel på TV-størrelser under 42". Og når plasma TV er 50", så har de også en opløsning på 1366*768.

Listen nederst i artiklen over ting et TV skal levere mangler i øvrigt det vigtigste punkt: Et godt billede!

Redigeret af Naiera - 10-Oktober-2006 kl. 19:27
Til top
ZkiiFreak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 485
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2006 kl. 19:42
Og så har jeg lige et tillægs spørgsmål: Hvorfor er det, at et lcd har et panel på 1366 x 720 pixels? Her med tanke på, at et 720p signal er lige 1280 x 720... dette giver da "for mange" pixels!? Hvad bliver de resterende egentligt brugt til? (For den "stretcher" vel billedet til hele panelet, og så ser det i teorien mærkeligt ud. I praksis måske ikk...)
Bare lige en tanke... Anybody?

/M
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2006 kl. 11:11

Christian Otte

Hvor ærlig må jeg være?  Det gamle CRT TV har aldrig været særlig skarpt ved ting "Ved siden af hverandre", (hvilket gjorde 3D udsendelserne temmeligt ringe), men hvordan det lige er blevet med forskellene fra 1024 op til de 1366. Dette overlader jeg gladeligt til Otto, TC. Han er diplomat, og så kan Han se det i praksis.    Selvom nogen kræver noget bestemt for HD Ready Tv, så har teknikken også noget at sige. Medmindre reglerne er for bremse i stedet for fremskynde en udvikling, og det er her jeg hver eneste gang kommer i tvivl. Derfor min glæde over Duckert's Regel, når det kommer til kabel-  og satellitudbydere.

Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2006 kl. 11:29

ZkiiFreak

Måden Du spørger på får mig på idéen om  Du har tænkt over hvorfor Du kan skifte mellem en Computer Fladskærm og så en gammeldags CRT Skærm; blot ved skifte. Argumentet er for billigt og hvorledes det fungerer ved TV skærmene (over 22") aner jeg ikke. I farve tv'ens barndom var det jo ikke et krav vide hvordan, det skulle bare VIRKE.

Jeg klovn, det er derfor man skal SE Tv i funktion.

Til top
frankmj Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Juli-2006
Point: 140
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2006 kl. 13:02
Oprindeligt skrevet af moho moho skrev:

ZkiiFreak

Måden Du spørger på får mig på idéen om  Du har tænkt over hvorfor Du kan skifte mellem en Computer Fladskærm og så en gammeldags CRT Skærm; blot ved skifte. Argumentet er for billigt og hvorledes det fungerer ved TV skærmene (over 22") aner jeg ikke. I farve tv'ens barndom var det jo ikke et krav vide hvordan, det skulle bare VIRKE.

@Moho

Har du drukket af potten? Hvis du ikke har noget bedre at komme med, så syntes jeg du skal tie stille.

Til top
ZkiiFreak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Juni-2006
Point: 485
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2006 kl. 14:07
Oprindeligt skrevet af frankmj frankmj skrev:

Oprindeligt skrevet af moho moho skrev:

ZkiiFreak

@Moho

Har du drukket af potten? Hvis du ikke har noget bedre at komme med, så syntes jeg du skal tie stille.

Kan kun tilslutte mig dette. Hans sætningsstruktur forsår jeg ikke. Man staver ikke 'du' med stort, der mangler kommaer og hans posting giver faktisk ingen mening
Kom igen, moho. Lær at skrive ordenligt. Så kan vi snakke
/M
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu