|
Fastgøre HDD til bagside af TV? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Thomas Jensen ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 11-November-2013 Sted: Slagelse, DK Status: Offline Point: 455 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 13-Februar-2015 kl. 09:31 |
Jeg har længe været godt træt af, at det medfølgende USB 3.0-kabel til eksterne harddiske er så kort, at harddisken må hænge frit bag TV'et.
Det kan næppe være sundt for nogen af delene på sigt, så hvordan fastgør man sådan en USB-disk til TV'ets bagside? Er vi ude i noget selvklæbende Velcro, eller måske en holder, der kan monteres i et af Vesa-hullerne bag på TV'et? (det skal ikke op at hænge på væggen) På forhånd tak.
|
|
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3
|
|
![]() |
|
Rasmusdc ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1756 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
første mulighed er jo bare at købe et kabel, men jeg vil da mene din egen løsning med Velcro er en fin løsning, omend du skal sikre dig du ikke klistre HDD´en fast over udluftning..
derudover kan det være at disken skaber resonans, som kan forplante sig i hele bagsiden af TV´et, hvilket vil give mere støj, men velcro´en burde dekoble en smule.. Men ville til hver en tid købe et længere kabel, og så smække hd´en ned under tv´et hvis jeg havde et møbel. |
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3842 |
Jeg fandt et La Cie Rikki kabinet på et tidspunkt. Kabinettet har et meget kort og stiv kabel, så det passer med at HDD'en faktisk bare "står og hviler" ovenpå HDMI stikket.
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
Jeg ville klart gå efter velcro monteringen.
Klaus |
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5310 |
Mvh. JørgenT
|
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Der findes også færdige løsninger, hvis man søger lidt på nettet.
|
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10479 |
Jeg købte en speciel holder i Bilka. Nærmest en metallomme som kan skrues bag på TVet. Jeg husker ikke prisen, men mener det var omkring 100-150 kr. Flemming |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
Thomas Jensen ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 11-November-2013 Sted: Slagelse, DK Status: Offline Point: 455 |
Okay, der er lidt at gå i gang med.
Jeg vil kigge på forslagene og siger foreløbigt tak. Jeg skal nok vende tilbage med hvilken løsning jeg valgte. |
|
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3
|
|
![]() |
|
dkscan ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1333 |
Jeg bruger velcro-løsningen og det fungerer glimrende. Selvklæbende velcro kan f.eks. købes hos Jysk.
|
|
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information |
|
![]() |
|
Jwin ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2008 Sted: København, DK Status: Offline Point: 757 |
Jeg har lavet et "luksus" beslag i 4mm alu. Det sidder i 2 VESA huller og holder en Lacie Rikiki disk. Men en stump patent-bånd og et par strips kan også gøre det....
![]() Redigeret af Jwin - 13-Februar-2015 kl. 17:41 |
|
![]() |
|
Jeg kan fortælle at det bliver velcroløsningen.
Jeg køber dem i Jysk her i formiddag, desværre i hvid, da den lokale Jysk ikke har dem i sort, og jeg orker ikke at køre til Korsør - og slet ikke "Mudallahvej". Desuden skal den jo sidde bag på TV'et, så jeg ser den ikke til dagligt. Så mange tak for forslagene.
|
|
|
|
![]() |
|
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3792 |
Jeg har sat en stribe dobbeltklæbende monteringstape på fra 3m.
Hænger stadig lige så fint på 4 år.. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |