recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fastgøre HDD til bagside af TV?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fastgøre HDD til bagside af TV?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Thomas Jensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 11-November-2013
Sted: Slagelse, DK
Status: Offline
Point: 455
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Fastgøre HDD til bagside af TV?
    Sendt: 13-Februar-2015 kl. 09:31
Jeg har længe været godt træt af, at det medfølgende USB 3.0-kabel til eksterne harddiske er så kort, at harddisken må hænge frit bag TV'et.

Det kan næppe være sundt for nogen af delene på sigt, så hvordan fastgør man sådan en USB-disk til TV'ets bagside?

Er vi ude i noget selvklæbende Velcro, eller måske en holder, der kan monteres i et af Vesa-hullerne bag på TV'et? (det skal ikke op at hænge på væggen)

På forhånd tak.
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2015 kl. 09:37
første mulighed er jo bare at købe et kabel, men jeg vil da mene din egen løsning med Velcro er en fin løsning, omend du skal sikre dig du ikke klistre HDD´en fast over udluftning..

derudover kan det være at disken skaber resonans, som kan forplante sig i hele bagsiden af TV´et, hvilket vil give mere støj, men velcro´en burde dekoble en smule..

Men ville til hver en tid købe et længere kabel, og så smække hd´en ned under tv´et hvis jeg havde et møbel.
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3842
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2015 kl. 09:51
Jeg fandt et La Cie Rikki kabinet på et tidspunkt. Kabinettet har et meget kort og stiv kabel, så det passer med at HDD'en faktisk bare "står og hviler" ovenpå HDMI stikket.

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2015 kl. 09:53
Jeg ville klart gå efter velcro monteringen.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5310
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2015 kl. 09:58
Oprindeligt skrevet af Rasmusdc Rasmusdc skrev:

Men ville til hver en tid købe et længere kabel, og så smække hd´en ned under tv´et hvis jeg havde et møbel.
Vær opmærksom på fejlmuligheder pga. spændingsfald over længere kabel ved 2.5" disk, som forsynes igennem kabel.

Mvh. JørgenT
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2015 kl. 10:11
Der findes også færdige løsninger, hvis man søger lidt på nettet.

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10479
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2015 kl. 11:05
Oprindeligt skrevet af Thomas Jensen Thomas Jensen skrev:

Er vi ude i noget selvklæbende Velcro, eller måske en holder, der kan monteres i et af Vesa-hullerne bag på TV'et? (det skal ikke op at hænge på væggen)

På forhånd tak.

Jeg købte en speciel holder i Bilka. Nærmest en metallomme som kan skrues bag på TVet. Jeg husker ikke prisen, men mener det var omkring 100-150 kr.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2015 kl. 11:08
Okay, der er lidt at gå i gang med.
Jeg vil kigge på forslagene og siger foreløbigt tak.

Jeg skal nok vende tilbage med hvilken løsning jeg valgte.
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3
Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Denmark
Point: 1333
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dkscan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2015 kl. 11:14
Jeg bruger velcro-løsningen og det fungerer glimrende. Selvklæbende velcro kan f.eks. købes hos Jysk.
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
Jwin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2008
Sted: København, DK
Point: 757
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jwin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2015 kl. 17:19
Jeg har lavet et "luksus" beslag i 4mm alu. Det sidder i 2 VESA huller og holder en Lacie Rikiki disk. Men en stump patent-bånd og et par strips kan også gøre det....

Redigeret af Jwin - 13-Februar-2015 kl. 17:41
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2015 kl. 06:52
Jeg kan fortælle at det bliver velcroløsningen.
Jeg køber dem i Jysk her i formiddag, desværre i hvid, da den lokale Jysk ikke har dem i sort, og jeg orker ikke at køre til Korsør - og slet ikke "Mudallahvej".

Desuden skal den jo sidde bag på TV'et, så jeg ser den ikke til dagligt.

Så mange tak for forslagene.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Point: 3792
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2015 kl. 07:21
Jeg har sat en stribe dobbeltklæbende monteringstape på fra 3m.
Hænger stadig lige så fint på 4 år..
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu