|
Formatere Harddisk |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
xalodogan ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-August-2010 Status: Offline Point: 549 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 14-Februar-2015 kl. 13:43 |
Jeg har nu tømt mit ene drev i min NAS Synology. Kan man på nogen måde formatere den til NTFS som 1 partition da jeg skal bruge den i min Dune maskine ?
Jeg har prøvet at smide disken i Dune maskinen. Den viser 3 partitioner. Jeg har prøvet at formatere dem men intet held. Den skriver "Can Not Acces Disk". Jeg tror disken er i EXT4 eller lign.
|
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du kan sætte den i en computer og gå i diskhåndtering og formattere den.
Det er dog ikke altid at Windows er et godt værktøj til den slags, da Windows har mange forbehold for at "hjælpe" brugeren. Det er også fint nok hvis disken skal bruges på Windows, men ikkehvis den skal i et tv eller måske en Dune. Så for at være sikker vil jeg foreslå at du henter GParted fra http://gparted.org/ Man kan vælge at brænde det til en CD eller en USB stick. Man skal sætte disken i sin maskine eller med en USB skuffe eller lignende. Herefter skal man starte sin maskine op på GParted USB/CD og dette kan ofte gøres ved at holde en tast nede under opstart. Dette skulle også virke på en Mac Man skal efterfølgende holde tungen lige i munden og vælge den rigtige disk, det kan evt. gøres på baggrund af kapacitet. Nu kan man se partitioner og slette dem og oprette nye. Tilføjelse: Du skal hente den som hedder "Live" på enten CD eller USB: http://gparted.org/livecd.php Redigeret af Cyberguyen - 14-Februar-2015 kl. 14:08 |
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
![]() |
|
xalodogan ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-August-2010 Status: Offline Point: 549 |
Hmm....jeg har ingen stationær pc eller lign. Kun en macbook pro.
Troede ellers at man kunne gøre det direkte på NAS. |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
Hvis du har en diskskuffe, så burde du kunne sætte den på din mac og bruge maccens diskværktøj.
Ellers kan du som nævnt også starte op på et GParted medie på mac.
|
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
![]() |
|
Jeg har ingen af delen.
|
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7228 |
Så bliver det ikke nemt
![]() Måske en bruger nær dig kan hjælpe. Bor du på køge egnen kan jeg nok formatere den for dig
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
du skal slette alle partitioner og derefter oprette en ny med ntfs formatering, men et usb-kabinet koster ikke alverden, eller lån en vens pc/mac/usb-kabinet
|
|
![]() |
|
OK tak. Jeg finder ud af noget.
Tak for alle inputs
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |