recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - EPG på forskellige TV modeller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

EPG på forskellige TV modeller

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
JanL Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 19-November-2009
Sted: 2500 Valby
Status: Offline
Point: 37
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JanL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: EPG på forskellige TV modeller
    Sendt: 15-Februar-2015 kl. 13:22
Hej

Er på udkig efter et TV med en god EPG menu. (46"-55")
Mit problem er, at mange af de nye TV laver en EPG menu, med få kanaler og tekst, hvor man ikke kan se hvad det er, uden at rykke ned på det.

Eksempel 1: "Dårlig". kun 8 kanaler ad gangen, og programmer man ikke kan se hvad er. (Panasonic HDD optager BCT940)

Eksempel 2: "God". 16 kanaler ad gangen, man kan se alt tekst (NAD 46B4 TV)

Jeg har prøvet at få et overblik i forretningerne, men har ikke så meget held med det. Enten har de ikke et TV signal, så jeg kan teste det, de kan ikke finde fjernbetjeningen, eller også har de ikke lige de modeller hjemme jeg vil se på Confused
Desuden kan det jo være man skal dybt ind i en menu for at finde et punkt der siger at man vil køre med lille skrifttype, og derved får flere linier.

Så: Nogen der kender til et TV, hvor den ikke klipper teksten som i eksempel 1, og stadig har lyd og/eller mini billede med?

Redigeret af JanL - 16-Februar-2015 kl. 09:19
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Point: 2127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2015 kl. 13:43
Jeg synes nu det "dårlige" eksempel har en meget stor fordel, nemlig at den viser billedet og vel også lyd for den kanal, man står på.

En anden ting jeg og specielt konen lægger vægt på er, at der ved kanalskift vises epg info. Sony plejer at være gode til bruger interface.
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro
Til top
JanL Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JanL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2015 kl. 14:13
Det "gode"eksempel har nu også lyd med, og en lille smule billede rundt i kanten...
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 4951
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2015 kl. 14:15
Jeg synes eksempel nr. 2, klart er den dårligste.

Det er rigtigt at man kan se 16 kanaler på samme tid, men man kan ikke overskue hvad som kommer efter næste program. Så jeg vil foretrække den første.

Jeg mener at Prosonic har begge view's - synes at jeg fandt det på mine forældres køkken tv.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2015 kl. 14:34

Vil også foretrække den første, som er det de fleste TVer og Recordere viser. Når man så vil se mere om udsendelsen, så marker man den jo bare og trykker på Info.
Flere kanaler får man så ved at Scrolle ned og få flere frem.
Den første er også at foretrække, i det der jo er Mini TV for den aktuelle kanal, så man kan følge med selv om man søger for f.eks at optage en udsendelse.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
O'Riley Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Januar-2009
Sted: Århus, Denmark
Point: 171
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér O'Riley Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2015 kl. 15:25
Det er ikke for at være på tværs men i hjælper overhovedet ikke trådstarter. Hvor vidt i synes nr 1 er bedst er totalt irrelevant for ham, hvis han foretrækker nr 2. Det er trods alt ham der skal se på det og ikke jer :)
Til top
JanL Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JanL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2015 kl. 16:42
Tak for jeres bud på hvad i synes, men jeg er enig med O'Riley Smile
Vil hellere høre om nogen kender til TV med en EPG der ligner eksempel nr. 2?

Jeg tjekker lige Prosonic, men jeg tror desværre de nok falder udenfor, i alle andre kriterier omkring kvalitet.
Til top
JanL Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JanL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2015 kl. 09:19
Fik tjekket Prosonic på nettet. - Det er kun små TV.
Glemte at nævne i det oprindelige indlæg, at det er i 46"-55" segmentet jeg leder. (Rettet nu)
Til top
JanL Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JanL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2015 kl. 22:05
Ingen som kender til TV med anden EPG end den med de 8 kanaler ad gangen?

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10582
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2015 kl. 22:56
EPG er jo en smagssag og jeg har før givet udtryk for, at ingen TV efter min mening viser en ordentlig EPG. Jeg foretrækker enkeltkanal EPG, så man kan se hele dagens program i listeform, ligesom i en avis eller programblad. Det er langt mere overskueligt. Desværre har jeg ikke kunnet finde et TV der kan det. Det mestrer de fleste bokse til gengæld, selv de allerbilligste.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2015 kl. 23:16
@fltk Panasonic har ellers mulighed for at vise enkeltkanal EPG, dog ikke for en hel dag.

Mvh. Jørgensen
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2015 kl. 23:17

Til gengæld tager det på den måde en del længere tid at få set det hele igennem, fordi man så skal skifte til den næste kanal hele tiden. Bruger stort set kun EPG til optagelser, og det er langt hurtigere når man kan se EPG for mange kanaler på en gang.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu