recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lyd kvalitet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lyd kvalitet

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Jesper Flamand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Oktober-2008
Status: Offline
Point: 345
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper Flamand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Lyd kvalitet
    Sendt: 23-Februar-2015 kl. 22:03
Hvad før i for at få den bedste lydkvalitet ud af jeres streaming? Jeg er begyndt at se nogle forskellige serier på Netflix fra mit atv3 men jeg synes godt nok der mangler MEGET dynamik i lyden? Er det mig der gør noget helt forkert eller er lyden bare ikke bedere?
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-September-2013
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2015 kl. 23:45
Jeg har lige set filmen Layer Cake, syntes lyden var aldeles fremragende. Afspillet fra Win 8.1 app'en gennem Dirac rumkorrektion, og Pcm gennem HDMI til receiver. Og inde i app'en vælger jeg naturligvis 5.1 Dolby digital plus, dette skal af mærkværdige grunde gøres hver gang man starter en film.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper Flamand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2015 kl. 07:52
Okay den fornemmelse har jeg på ingen måde. Er begyndt på tv serien Arrow og bare imtro scenen og virkelig ringe her? Prøv lige en se den scene.
Jeg får Dolby digital signal ind i min receiver. Så derfor tænkte jeg at lyden bare ikke var bedere i disse serier?
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-September-2013
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2015 kl. 08:25
Normalt ser jeg ikke serier, men kan da lige prøve introen til den Arrow der, og se hvad mine skarpt tunede hi-fi ører de siger

Nogle receivere kører med individuelle indstillinger for hver indgang. Så det kan du også tjekke, om alt står lig sådan som når du bruger bluray/dvd indgangen.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2015 kl. 15:45
Forskellen kan måske ligge i ATV kun kan afspille DD, mens Windows 8 app'en og fx Chromecast smider DD+ ud. DD+ er potentielt meget bedre end DD, men om Netflix så komprimerer forskellen ihjel, tør jeg ikke svare på.
Jeg ser selv Netflix gennem en Chromecast og jeg oplever ingen problemer med dynamikken. Det kan på ingen måder hamle op med mine blu-rays, men det matcher fint mine gamle DVD'er.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper Flamand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2015 kl. 16:57
Armani-Thomas >> Prøv lige at se den når du ikke lige ved hvad du skal tage dig til i aften alligevel :-) Må lige følge op på hvordan det hænger sammen.

Nagash >> Okay det var jeg ikke klar over. Hvor ser du hvilket hardware der understøtter det forskellige format? Jeg har også et Samsung tv der har jeg dog ikke prøvet da jeg regnede med ATV var at fortrække på det punkt?
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2015 kl. 20:04
Jeg ved ikke med Samsung TV. Ved de havde nogle problemer med lyden fra oktober og frem til opdateringen i sidste uge. Det var netop relateret til DD+. Om det så betyder, at de kan klare DD+ nu, efter den sidste opdatering, aner jeg dog ikke.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper Flamand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2015 kl. 20:23
Nagash >> Okay. Her til aften kan jeg ikke komme på nettet med mit tv. Den kan sagtens finde min router men kan ikke finde nettet. Så har ikke lige fået prøvet endnu.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2015 kl. 20:31
Ja, så kender man jo Samsung. Deres Smart Hub er nok nede, for en gangs skyld :)
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper Flamand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2015 kl. 20:34
Nagash >> Ja for det er da nok første gang :-) Må lige vende tilbage.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2015 kl. 20:34
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper Flamand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2015 kl. 21:08
Nagash >> Hold da op hvor er jeg træt af Samsung tv :-(
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu