|
Lyd kvalitet |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Jesper Flamand ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 07-Oktober-2008 Status: Offline Point: 345 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 23-Februar-2015 kl. 22:03 |
Hvad før i for at få den bedste lydkvalitet ud af jeres streaming? Jeg er begyndt at se nogle forskellige serier på Netflix fra mit atv3 men jeg synes godt nok der mangler MEGET dynamik i lyden? Er det mig der gør noget helt forkert eller er lyden bare ikke bedere?
|
|
![]() |
|
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har lige set filmen Layer Cake, syntes lyden var aldeles fremragende. Afspillet fra Win 8.1 app'en gennem Dirac rumkorrektion, og Pcm gennem HDMI til receiver. Og inde i app'en vælger jeg naturligvis 5.1 Dolby digital plus, dette skal af mærkværdige grunde gøres hver gang man starter en film.
|
|
![]() |
|
Jesper Flamand ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 07-Oktober-2008 Status: Offline Point: 345 |
Okay den fornemmelse har jeg på ingen måde. Er begyndt på tv serien Arrow og bare imtro scenen og virkelig ringe her? Prøv lige en se den scene.
Jeg får Dolby digital signal ind i min receiver. Så derfor tænkte jeg at lyden bare ikke var bedere i disse serier? |
|
![]() |
|
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
Normalt ser jeg ikke serier, men kan da lige prøve introen til den Arrow der, og se hvad mine skarpt tunede hi-fi ører de siger
![]() Nogle receivere kører med individuelle indstillinger for hver indgang. Så det kan du også tjekke, om alt står lig sådan som når du bruger bluray/dvd indgangen. |
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Forskellen kan måske ligge i ATV kun kan afspille DD, mens Windows 8 app'en og fx Chromecast smider DD+ ud. DD+ er potentielt meget bedre end DD, men om Netflix så komprimerer forskellen ihjel, tør jeg ikke svare på.
Jeg ser selv Netflix gennem en Chromecast og jeg oplever ingen problemer med dynamikken. Det kan på ingen måder hamle op med mine blu-rays, men det matcher fint mine gamle DVD'er.
|
|
![]() |
|
Armani-Thomas >> Prøv lige at se den når du ikke lige ved hvad du skal tage dig til i aften alligevel :-) Må lige følge op på hvordan det hænger sammen.
Nagash >> Okay det var jeg ikke klar over. Hvor ser du hvilket hardware der understøtter det forskellige format? Jeg har også et Samsung tv der har jeg dog ikke prøvet da jeg regnede med ATV var at fortrække på det punkt? |
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Jeg ved ikke med Samsung TV. Ved de havde nogle problemer med lyden fra oktober og frem til opdateringen i sidste uge. Det var netop relateret til DD+. Om det så betyder, at de kan klare DD+ nu, efter den sidste opdatering, aner jeg dog ikke.
|
|
![]() |
|
Nagash >> Okay. Her til aften kan jeg ikke komme på nettet med mit tv. Den kan sagtens finde min router men kan ikke finde nettet. Så har ikke lige fået prøvet endnu.
|
|
![]() |
|
Ja, så kender man jo Samsung. Deres Smart Hub er nok nede, for en gangs skyld :)
|
|
![]() |
|
Nagash >> Ja for det er da nok første gang :-) Må lige vende tilbage.
|
|
![]() |
|
Ja, fandeme om jeg ikke havde ret: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=138737&title=pludselig-intet-internet-p-samsung-smart-tv
Imponerende af Samsung :)
|
|
![]() |
|
Nagash >> Hold da op hvor er jeg træt af Samsung tv :-(
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |