recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HBO - Hvordan?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HBO - Hvordan?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: HBO - Hvordan?
    Sendt: 27-Februar-2015 kl. 08:48
Hvilke muligheder findes der idag til at bruge HBO? Jeg har et AppleTV, PS4 og Mini Mac til rådighed. Jeg spørger fordi at jeg ved mine svigerforældre ved, at de bruger app på telefonen og så via apple TV. Men kvaliteten er mildest talt elendig.

Kan jeg få et 1080p billede og tilsvarende lyd på nogen måde?
Til top
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Point: 632
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2015 kl. 08:56
Så vidt jeg er orienteret, kan man kun få HBO i 1080p på xbox 360. 

Jeg streamer fra Windows 8.1 PC via browser til TV. Det er i 720p.
In a world gone mad, we will not spank the monkey, the monkey will spank us!
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 4704
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2015 kl. 09:06
HBO sender ikke ud i 1080p overhovedet. Det sagde de godt nok, at de gjorde ved lanceringen, men det var ikke korrekt har de senere erkendt. Xbox 360 kan højest sende ud i 720p, uanset om man ser streaming eller spiller spil.

Redigeret af Rasmus Larsen - 27-Februar-2015 kl. 09:07
Til top
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Point: 632
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2015 kl. 09:09
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

HBO sender ikke ud i 1080p overhovedet. Det sagde de godt nok, at de gjorde ved lanceringen, men det var ikke korrekt har de senere erkendt. Xbox 360 kan højest sende ud i 720p, uanset om man ser streaming eller spiller spil.

Ups, beklager min misinformation. 

Gad vide hvor jeg fået ideen fra, at man kunne fra en Xbox 360.
In a world gone mad, we will not spank the monkey, the monkey will spank us!
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2015 kl. 12:24
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Jeg var da ellers fuld overbevist om, at de sender 1080p til Samsung enheder?
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2015 kl. 12:40
De sender 1080p til samsung Smarttv med 5.1
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2015 kl. 13:02
Det mente jeg da nok. Til TV fra D-serien og op. Og til BD-afspillere i D og E-serien.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 4704
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2015 kl. 13:35
Svar fra HBO selv, da jeg spurgte ind til 1080p:

"Vi har HD (720p) på web-platformen, Samsung Smart-TV og Xbox - ikke på Android og iOS apps. Vi har 5.1 surround på Xbox."

Jeg nævnte, at de havde skrevet 1080p ved lancering. Nyt svar:

"Vi skulle helst ikke have udtalt os omkring 1080p. Hvem har nævnt det?
Mht 5.1 er det desværre ret kompliceret. I øjeblikket er det desværre ikke muligt på Samsung Smart TV."

Redigeret af Rasmus Larsen - 27-Februar-2015 kl. 13:36
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2015 kl. 14:13
Hvor gammel er de oplysninger der? For der er med garanti 5.1 lyd på Samsung. Og efter min bedste overbevisning, så er der også 1080p. Det ser i hvert fald flottere ud, end på Xbox'en. Men det er da muligt, at Xbox'en ikke laver lige så god billedbehandling. Det ville bare undre mig.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2015 kl. 17:38
Okay jeg har 5.1 på begge Samsung skærme herhjemme.

Kvaliteten via Samsung app er bedre end via XBOX 360, har lige sammenlignet. XBOX 360 har også 5.1.

Sidste år fik jeg af vide fra kundeservice at der er 1080p på Smarttv og 5.1, 720p og 5.1 en på XBOX 360, 720p hvis man bruger ie når man har husket trykke på HD knappen og 2.0 lyd.

Men prøvede lige her kl 17.30 ringe til deres kundeservice for at høre igen. Ham jeg talte med henviste kun til hvad der stod på hjemmesiden. Og mente kvaliteten burde være ens via browser efter tryk på HD knappen, Smarttv og via XBOX 360. Det er kun lyden som ville være bedre på Smarttv og XBOX 360.

Spurgte også om det hele ville ryge under HBO Go når de lancerede deres streamingtjeneste til alle. Dette ville han dog ikke udtale sig om.

Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2015 kl. 20:32
Der er i hvert fald tydelig forskel på billedkvaliteten på Samsung og Xbox. Men det er da muligt de begge kun viser 720p, men så får Samsung i hvert fald bedre bitrate. Men det er MED GARANTI 5.1 lyd på begge enheder. Jeg tror fjolset du har talt med, var ganske uvidende, Rasmus.

Fedt at du fulgte lidt op på det, JordanDK. Sjovt som de aldrig vil udtale sig. Hvis ikke de slår sig sammen med HBO Go, når de relancerer sig, så tror jeg sgu det bukker helt under for dem. Jeg finder i hvert fald hurtig over til hovedselskabet.

Gad vide om HBO Go begynder at røre på sig, inden GoT S5 kommer. Det vil jo være en perfekt serie, at få solgt nogle abonnementer på. Men det er måske for tidligt?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2015 kl. 10:21
Engadget og digitaltrends mener begge det bliver her til april, så mon ikke?

Ville da også være klart nemmest bare smide det under en app, som er ude på en masse platforme i forvejen.

Må indrømme jeg har haft HBO Nordic siden de startede, men det er da kun pga vi i forvejen havde Samsung tv.

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu