recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Subtitles merging ind i .mp4 film
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Subtitles merging ind i .mp4 film

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
helge4 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 08-August-2014
Sted: Odense, DK
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helge4 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Subtitles merging ind i .mp4 film
    Sendt: 01-Marts-2015 kl. 14:21
Hej
Jeg har et .mp4 klip, jeg vil gerne merge en .srt undertekstfil ind i filmen.
Men - det virker ikke!
Min .srt fil er i flg format:

"
1
00:00:05,300-->00:00:07,000
tekst

2
00:00:08,000-->00:00:13,000
tekst
"

Jeg har fundet en del howto` vedr. dette. Jeg orker ikke at installere en masse usikkert software, det bør kunne lade sig gøre med Win 7 / VLC.
Jeg har fundet denne howto: http://rikardo.kinja.com/how-to-hardcode-subtitles-using-vlc-and-rendered-mp4-fi-1438028334
-  selvom jeg følger den punktligt, så kommer mine subtitles ikke med.
Har også forsøgt med Xmedia Encoder, virker heller ikke.

Resultatet skal være en .mp4 fil, med subtitles merget ind i klippet.

Hvem har en idé?
mvh. Helge
Til top
Wish Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Juni-2010
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wish Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2015 kl. 23:09
Man ka bruge mkvmerge, men så forbliver det selvfølgelig ikke .mp4...
Til top
Wolff Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2008
Point: 572
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wolff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2015 kl. 09:51
SKAL det absolut være en mp4? Bliver de så ikke hardcoded/burned in? Men prøv at kigge på Handbrake. Den kan i hvert fald output' mp4.

Ellers brug Mkvtoolnix til at Muxe mp4 filen sammen med srt filen til en mkv fil. Så ændrer du i det mindste ikke ved videoformatet. 
Til top
antilles Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-Januar-2009
Sted: BallerupDenmark
Point: 389
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér antilles Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2015 kl. 10:25
Det er fordi Handbrake ikke kan lægge srt filer ind som undertekster. Handbrake kan kun brænde undertekster på, som er i et supporteret "billede" format. Således bliver du nødt til at konvertere srt filen til f.eks. "sub station alpha" format (ssa). Det kan du gøre med Subtitle edit. 

Givet, du er i en situation hvor du risikerer at der kommer crap ware sammen med det du installerer, så vær forsigtig. Jeg har dog ikke fået noget sammen med subtitle edit før - men man kan aldrig være forsigtig nok.

Altså:
1. srt -> ssa - subtitle edit
2. mp4+ssa -> mp4 - handbrake

Martin

Til top
Wolff Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wolff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2015 kl. 12:00
Ahhh.. Nu måtte jeg alligevel selv teste det: Lagde en lagde en srt og en mp4 sammen i en mp4 container. Teksten er ikke burned in og kan slås fra som man behager.

Dog er der ingen Video Passthrough i Handbrake, så den reencoder billedet. 

Til top
helge4 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 08-August-2014
Sted: Odense, DK
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helge4 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2015 kl. 20:22
Tak for jeres svar!
Jeg mangler måske lige én enkelt information, <<< jeg står slet ikke fast på .mp4 formatet.
Min endelige film skal lægges ud på en hjemmeside, og afspilles i en alm. browser, dvs. den skal slet ikke nødvendigvis afspilles m. VLC.
Er der andre filformater, der er mere passende til publicering på et website?
mvh. Helge
Til top
Wolff Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wolff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2015 kl. 09:44
Der må jeg komme til kort... Eneste jeg har med video på nettet at gøre er en enkelt video eller to uppet på youtube eller facebook, og det hjælper dig nok ikke rigtig... ;)

Men er sikker på der er nogle herinde der kan svare på det :)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu