recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Rasp Pi 2 Kodi og BDMV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Rasp Pi 2 Kodi og BDMV

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Rasp Pi 2 Kodi og BDMV
    Sendt: 28-Februar-2015 kl. 23:16
Jeg sidder og roder med en Pi2 og jeg har lidt bøvl med at få lydspor og undertekster til at skifte på nogle af de film jeg har liggende. Jeg ripper i BDMV direkte fra BluRay og på ingen af filmene kan jeg skifte lydspor eller undertekster. Film rippet til MKV virker fint med begge dele. Problemet er størst på tegnefilmene, da det dér hvor sproget betyder noget, men jeg kan heller ikke aktivere danske undertekster på de øvrige film, hvilket også er lidt irriterende.

Kan det passe, at Kodi ikke kan håndtere BDMV (dvs. M2TS)? Det er lidt en skam, da interface og hastighed på Pi2 virkelig er god, men jeg ripper ikke 70 tegnefilm i MKV igen for at få interfacet til at virke...
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
NikolajC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Januar-2006
Point: 614
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2015 kl. 21:11
Har du ikke mulighed for at skifte eller sker der ikke noget når du gør det?
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2004
Sted: Denmark
Point: 1660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DrageMester Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2015 kl. 21:45
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Kan det passe, at Kodi ikke kan håndtere BDMV (dvs. M2TS)? Det er lidt en skam, da interface og hastighed på Pi2 virkelig er god, men jeg ripper ikke 70 tegnefilm i MKV igen for at få interfacet til at virke...

Jeg ved ikke hvad Kodi kan og ikke kan, men det vil ikke være nødvendigt at rippe igen, hvis du har film i M2TS format - du kan konvertere hurtigt og tabsfrit til MKV med f.eks. mkvmerge GUI (mkvtoolnix), eller MakeMKV.

Redigeret af DrageMester - 01-Marts-2015 kl. 21:45
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2015 kl. 09:58
Oprindeligt skrevet af NikolajC NikolajC skrev:

Har du ikke mulighed for at skifte eller sker der ikke noget når du gør det?

Jo, den kan sagtens vise, at jeg skifter både sprog og undertekster via enten app , menusystem eller remote. Der sker bare nul og niks og i menuen hopper sprog/undertekst bare tilbage til førstevalget igen efter 5 sekunder.
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2015 kl. 09:59
Oprindeligt skrevet af DrageMester DrageMester skrev:

Jeg ved ikke hvad Kodi kan og ikke kan, men det vil ikke være nødvendigt at rippe igen, hvis du har film i M2TS format - du kan konvertere hurtigt og tabsfrit til MKV med f.eks. mkvmerge GUI (mkvtoolnix), eller MakeMKV.

Kan begge disse programmer medtage information om kapitler (som jo ligger en anden folder når det er BDMV)? Eller skulle man i virkeligheden mounte folderen som et drev via eks. IMGburn og så genrippe med eks. MakeMKV?

Edit: Jeg kan se, at MKVtoolnix har en gui, hvori jeg burde kunne se om kapitlerne er kommet med. Den prøver jeg. Tak.

Redigeret af Torben Rasmussen - 02-Marts-2015 kl. 10:08
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2015 kl. 10:38
Torben har du planer om en test af den på Flatpanels? Eller er den købt til eget forbrug.

Mit spørgsmål med den nye går på om den er kraftig nok til at kunne decode DTS og Dolby Digital uden brug af receiver, det var den gamle ikke god til nemlig. Overvejer en til sønnens værelse.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2015 kl. 11:14
Det er til en test på flatpanels, men pt. tester jeg det på eget arkiv blot for at have en ordentlig bunke film at trawle igennem. Der skulle gerne komme en nyhed op senere, hvor man kan smide ønsker til testen ind i.

Jeg har ikke adgang til en receiver under testen, så hvorvidt de forskellige codecs kan trækkes kan jeg nok ikke få testet af. Pt. kan jeg se, at den døjer med VC-1 codecs, men da jeg ikke har købt licens til hardware-dekodning af dette, så giver det nok sig selv. Derudover så trækker den dog alle film uden problemer (1:1 rips med originalt lydspor). Jeg kan dog nok tjekke hvad afspilleren pt. er sat til at gøre ved lydsporet og så lade den dekode selv - det er muligt at den pt. bare spytter et PCM lydspor videre.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu