|
Anbefaling til Plex Server |
Besvar ![]() |
Forfatter | |||||||||||||||||||||||||
iceman24 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 938 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 06-Marts-2015 kl. 00:54 |
||||||||||||||||||||||||
Hey lige pt bruger jeg min Macbook pro til at køre plex media server fra og det fungere egentlig helt perfekt..
dog vil jeg meget gerne ha server delen væk fra macbook'en og over på en selvstændig enhed.. Enheden skal Kun bruges som plex server og mit samsung tv med plex app står for 95% af afspilningen.. få gange måske over til ipad, men sjældent.. hvad vil i anbefale.. jeg har kikket på NUC men kan jeg nøjes med en NUC med intel celeron cpu ? eller hvad anbefaler i.. jeg vil helst ikke over 1500-2000 kr samlet..
|
|||||||||||||||||||||||||
![]() |
Flemming K. Jensen ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-April-2014 Sted: Denmark Status: Offline Point: 37 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||||||||||||||||||||
Hejsa.
Bruger selv en HP laptop med i5 processor, men prøv at læse her: Uden at have prøvet det, vil jeg nok holde mig fra celeron cpu, men det er kun et gæt. Mvh. Flemming
|
![]() |
Flemming K. Jensen ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-April-2014 Sted: Denmark Status: Offline Point: 37 |
||||||||||||||||||||||||
Her er også en vejledning: De billigste NUC på edbpriser har en PassMark på ca 1000 ifølge http://cpubenchmark.net/cpu_list.php, hvilket er en smule i underkanten. Købte selv dette setup til ca. 2200 kr i 2014, som jeg bruger til HTCP med Plex Home Theater. J1900 cpuen har en PassMark på 1928. Den er passiv kølet og har SPDIF udgang (brugte det før jeg fik forstærker med HDMI) Har ikke prøvet den som Plex server, men det lader til at processoren er en smule kraftigere end NUC celeron.
Redigeret af Flemming K. Jensen - 06-Marts-2015 kl. 05:41 |
![]() |
Ehlz ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 23-Januar-2012 Sted: Århus Status: Offline Point: 299 |
||||||||||||||||||||||||
Jeg vil anbefale dig en processor med minimum 2000 i Passmark Scorer såfremt du nu eller senere ønsker at transcode flere streams til eks. ipad.
Hvis du ikke har/får behov for flere streams samtidigt kan du selvfølgelig godt nøjes med mindre såfremt dit tv understøtter formaterne af dit materiale. /Ehlz
|
![]() |
iceman24 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 938 |
||||||||||||||||||||||||
tak for hjælpen så har jeg da en ide om hvad jeg skal kikke efter bruger du din kun som player eller også som Medie server ?
|
![]() |
||||||||||||||||||||||||
Det er kun som player. Den understøtter dog ikke DTS HD master audio og Dolby Digital True HD.
Rettelse: efter ny install og opdatering af driver, virker alle lydformater perfekt :-D Redigeret af Flemming K. Jensen - 08-Marts-2015 kl. 15:42 |
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |