recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - S-Video indgang på TH-37PA50E
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketS-Video indgang på TH-37PA50E

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1505
Direkte link til dette indlæg Emne: S-Video indgang på TH-37PA50E
    Sendt: 11-Oktober-2006 kl. 20:30
Hej,

Jeg har været  ved at sætte min DMR-EH60 til mit TH-37PA50E med et component kabel. Jeg har også hdd koblet til tv'et med et scart stik som jeg bruger når jeg bare skal se en optagelse. Componentkablet bliver kun brugt når det er en DVD-fil der skal ses.

Da hdd'en ikke kan køre RGB ud på scartstikket samtidig med at componentstikkene virker, så skal den enten køre S-Video eller Video(Composit) ud på scartstikket. Og da S-video er bedre end video så har jeg forsøgt at sætte hdd'en op til det. På mit pana tv betyder det ifølge manualen at hdd'en skal sluttes til tv'et på enten scart2 eller scart3. Men ingen af scartstikkene ser ud til at understøtte S-Video. Sætter jeg hdd'en op til sende S-Video signalet ud på scartstikket så viser den alt i s/h.

Ifølge manualen er scartstikkene på tv'et udstyret som følgende:

Scart1: RGB, Video.
Scart2: Video, S-Video
Scart3: RGB, Video, S-Video.

Men uanset hvordan jeg sætter det op så vil tv'et ikke modtage et S-Video signal på nogen af stikkene. Faktisk ser det ud til at alle 3 scart stik "kun" kan modtage RGB eller video. Jeg har kigget i manualen til tv'et og jeg kan ikke se noget om at det er noget man skal slå til.

Er der nogen af jer der har det samme problem eller har oplevet noget lignende ? Og hvis ja, hvordan har I løst det - hvis det da kan løses.

/Kurt

Til top
T-man Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Marts-2005
Point: 67
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2006 kl. 17:28

Prøv at rykke på en af de farvede knapper (røg, grøn, gul eller blå) på din fjernbetjening når du ser det S/H signal.

Jeg her et pv60 fjernsyn og på de knapper kan/skal jeg skifte imellem f.eks. video og s-video.

Det kan være det er samme fremgangsmåde på dit pa50.

Hilsen Thomas

Panasonic DMR-E20

Panasonic TH-37PV60E

JVC DR-MH300SE

JVC RX-D701S
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2006 kl. 17:45

Oprindeligt skrevet af Kurt Poulsen Kurt Poulsen skrev:

Hej,

Jeg har været  ved at sætte min DMR-EH60 til mit TH-37PA50E med et component kabel. Jeg har også hdd koblet til tv'et med et scart stik som jeg bruger når jeg bare skal se en optagelse. Componentkablet bliver kun brugt når det er en DVD-fil der skal ses.

Må man spørge hvorfor du ikke bruger komponent uanset hvad du skal se, og så bare dropper scartkablet helt ? Jeg kan ikke lige se ideen med at bruge en dårligere scartforbindelse overhovedet.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Maj-2005
Point: 1505
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2006 kl. 18:56
Til T-Man: Yep. Det var det der skulle til. Så snart den skiftede over på S-Video så virkede det som det skulle. Tak for hjælpen.

Til Spawn:
Du har fuldkommen ret ud fra et rent kvalitetsmæssig synspunkt. Men jeg vil ikke undvære scartkablet fordi den giver mulighed for Q-Link. Det betyder at min kone selv kan finde ud af at se en DVD film og hun kan også finde ud af at optage et program for det kan lade sig gøre med et enkelt tastetryk når enhederne hænger sammen igennem et scartstik. Noget som jeg har væert glad for et par gange hvor jeg havde glemt at sætte den til at optage.

/Kurt.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu