|
Ny receiver |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Speedloader ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-November-2009 Status: Offline Point: 152 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 07-Marts-2015 kl. 10:31 |
|
Hej alle.
Jeg har brug for nogle input ifm. køb en ny sorround receiver. På nuværende tidspunkt har jeg en ældre Denon AVR-4810 m. Audussey MultiEQ XT. Jeg har kigget på Pioneer SC-LX88, Denon AVR-X7200 og Onkyo TX-NR5010. Min nuværende Denon kan godt gå i knæ hvis der skrues op med mine Martin Logan Spire fronter, så jeg skal have noget mere effekt. Men mht til rumkorrektion er MCACC at foretrække frem for Audussey? Receiveren skal også have gode stereo kvaliteter. mvh Lars |
||
![]() |
||
Ning ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1759 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Tjek testen i Lydogbillede.dk der testes fem af de nyere....
HifiFreaks har i øjeblikket tilbud på Marantz SR7009 til 11.495.. det er vist billigt, men måske den ikke har kræfter nok.
Redigeret af Ning - 07-Marts-2015 kl. 11:42 |
||
Ning
|
||
![]() |
||
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
|
Til seriøs stereo ville jeg gå uden om både mcacc og audyssey, og kigge efter en Dirac løsning. Det kan du få i en minidsp Box og koble på enten før eller efter receiver.
Og så tage den billigste af de 3 receivere og kig efter en stereo effektblok til dine fronter. |
||
![]() |
||
Speedloader ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-November-2009 Status: Offline Point: 152 |
|
Hmm den der miniDSP ser spændende ud, men hvad skulle fordelen være ved den fremfor eks. Audyssey Pro eller MCACC Pro? |
||
![]() |
||
|
Jeg har nærstuderet miniDSP nu. Stor mulighed for bedre lyd, ligesom hvis man vælger en Pro kalibrering med Audyssey eller MCACC Pro. Med nanoAVR-HD er der kun mulighed for manuel kalibrering. Med den dobblet så dyre nanoAVR-DL kører det automatisk, med mulighed for manuelt at tweake bagefter. Ingen af dem har HDMI 2.0. Som jeg ser det vil det så ikke være bedre at bruge pengene på en god receiver og en pro kalibrering af en som ved hvad han laver? 5699,- for nanoAVR-DL er trods alt en slags penge, og man kan jo ikke være sikker på at der ikke skal foretages nogle ændringer alligevel. Eller hvad synes i? mvh Lars |
||
![]() |
||
helljohn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Juni-2004 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 2046 |
|
http://www.amazon.de/Marantz-SR7008-N1B-7008-SCHWARZ/dp/B00DB97FYG/ref=sr_1_2?s=ce-de&ie=UTF8&qid=1425749069&sr=1-2&keywords=marantz+sr+7008
og http://www.amazon.de/Marantz-MM-7055-SCHWARZ/dp/B004LNZJYO/ref=sr_1_fkmr0_2?s=ce-de&ie=UTF8&qid=1425749188&sr=1-2-fkmr0&keywords=marantz+mm+7025 så har du et rigtigt godt sæt med masser af power der også kan spille musik til 15k
Redigeret af helljohn - 07-Marts-2015 kl. 18:30 |
||
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
|
hvis du har tid og lyst så kan du 100% få et rigtig lækkert resultat med manual EQ.
Det er dejlig nemt at få en ekspert ud og kalibrere efter referencen, men det er langt fra sikkert at referencen passer til dine præferencer. Redigeret af strecker - 07-Marts-2015 kl. 23:50 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |