|
Det dæleme svært :-) |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
Madzendk ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-Januar-2012 Sted: Taastrup. Danma Status: Offline Point: 41 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 08-Marts-2015 kl. 18:28 |
Hej forum, håber i kan hjælpe mig.
Jeg står og have udskifter mit gamle Philips 42 tommer, til noget med større skærm. Det jeg regner med er et fjernsyn med enten 50 eller 55 tommer, har ingen anelse hvilket mærke det skal være. Jeg skal primært bruge det til at se film/sport og normal dagligt brug, jeg har en chromecas og et Apple tv som jeg skal have sat til, der må gerne være god lyd i det, og selvfølge flot billede, gerne med smart tv og indbygget wifi. Mit budget ligger på maks 5500 kr Hvad skal man vælge, med hvad for man mest for pengene? |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19685 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
5500 for et 55", det er en jungle, hvor du er sikret at du får et halvudueligt tv. God lyd er der slet ikke penge til, når også der skal være funktionsdygtigt smart-tv (hvilket du næppe finder bedre end på din Chromecast eller din AppleTV box.
Klaus |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Et godt bud, ud fra dine krav, men som måske er nogle hundredelapper dyrere er Panasonic 55AS640.
M.v.h. |
|
![]() |
|
Jørgensen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Februar-2008 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 886 |
Nærmere bestemt kr. 5.999 for Panasonic ved happii.dk, hvis man går i en stor bue udenom pixmania.com.
http://www.pricerunner.dk/pl/2-2967643/TV/Panasonic-Viera-TX-55AS640E-Sammenlign-Priser Mvh. Jørgensen |
|
![]() |
|
Madzendk ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-Januar-2012 Sted: Taastrup. Danma Status: Offline Point: 41 |
Altså det jeg mente med god lyd var bare, at det skal lyde fornuftigt, har hørt fra flere at nogle tv havde tendens til at lyde metallisk, lyden skal bar evner til at holde ud.
Maks pris for det jeg vil give er de der 5500 kr, så det der Panasonic er desværre lige i overkanten. |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Det er jo en faldskærm, og lyden svarer fint til sådanne, den er også flad, og i den pris ende du har fat i er der ikke meget at prale med på lyden. En gennemsnits bærbar radio har faktisk bedre lyd. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Har nu kigget på følgende:
http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/fladskarms-tv/55LB610V/lg-55-smart-tv-55lb610v-kob-nu#tab-specs https://www.bilka.dk/elektronik/tv/alle-tv/lg-55-led-55lb582v-/p/100139072?event=32&point=5 https://www.bilka.dk/elektronik/tv/alle-tv/panasonic-50-led-tx-50as600y/p/100138807?event=32&point=15 |
|
![]() |
|
slumbert ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-November-2009 Status: Offline Point: 1977 |
panasonic er det bedst anmeldte og nok også det med bedst chancen for at holde i lang tid.
|
|
endnu en hifi-flygtning
Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Enig med Slumbert!
Men jeg ville stadig finde se sidste 500,- og så købe 55AS640. Den har samme panel som AS600, men er 5" større. Og ret væsentligt, så vender stikkende nedad, hvor de på AS600 vender ind mod væggen. Der betyder at det er vanskeligt at få monteret AS600 tæt på væggen! Nå ja, og så er der indbygget WiFi i AS640. M.v.h. |
|
![]() |
|
slumbert ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-November-2009 Status: Offline Point: 1977 |
Fejlpost
Redigeret af slumbert - 09-Marts-2015 kl. 13:08 |
|
endnu en hifi-flygtning
Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål |
|
![]() |
|
H.Thoft ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-Juni-2011 Status: Offline Point: 100 |
Panasonic´s AS640 er nu ellers en rigtig lækker skærm til prisen :)
|
|
![]() |
|
Ja jeg kan godt se at jeg skal ud og samle for 500 kr flasker, ellers får jeg ikke et ordenligt fjernsyn :-)
Men hvorfor er LG et dårligere fjernsyn? Ville det ikke gå til daglig brug? |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |