|
HDHomeRun > PVR software > DLNA > Samsung TV |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
sskova ![]() Bruger ![]() Oprettet: 18-Juni-2009 Status: Offline Point: 61 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 11-Marts-2015 kl. 17:07 |
Har omsider fået opgraderet fra et analogt TV til et 7-serie Samsung TV, bl.a. med DLNA. Jeg har hidtil set og optaget (Yousee, DVB-C) fjernsyn gennem 4 (2) stk HDHR's og en Intel NUC med Windows 8 Media Center, assisteret af NRossen og timefor.tv.
Nu ønsker jeg, at jeg kan browse gennem mine optagelser via DLNA direkte fra fjernsynet. Derudover planlægning af optagelserne direkte via et webinterface. I praksis bør familien ikke vide, at der kører noget elektronik bagved. I den ideelle verden "dukker optagelserne op i TV'et" og planlægges vha webinterface't. Jeg tænker, at jeg har to muligheder: 1) Skifte OS i min Intel NUC (måske endda købe en Raspberry Pi?) til en Linux baseret distribution med TVheadend eller hvad ved jeg, der kan interface til mine HDHR's. Herudover DLNA-server og EPG data i webinterface til planlægning af optagelser. Rent praktisk er jeg også nødt til at kunne flytte optagelserne til en ekstern USB-disk samt lade DLNA bruge den eksterne disk som source for content. Flytningen af optagelser fra lokal disk til ekstern USB-disk skal måske scriptes? 2) Opgradere fra min Synology CS-407 til f.eks. DS-214play med DVBLink eller hvad ved jeg. Denne løsning er naturligvis dyrere for mig end den første løsning. Hvad kan I anbefale? MVH/Søren
|
|
![]() |
|
tf-uno ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 407 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du kan også kigge på Dvbviewer RS - den spiller fint sammen med hd homerun, giver dig et webinterface til at lave optagelser fra..
Har selv kørt dette setup i et par år uden fejl.. :) Bedst af alt, så køre det på windows..
|
|
Mit MCE
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=138010&title=diskret-51-setup |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |