|
dolby atmos vs dolby 11,2 |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
ole post ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 565 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 11-Marts-2015 kl. 12:11 |
i dolby atmos system ser det ud som front wide/high bliver monteret som loft højtalere. så jeg tænkte, er det helt forkert hvis man har en 11,2 reciever uden atmos, og bruger følgene opsætning.
front venstre center front højre
loft venstre loft højre (tidligere front high/wide)
surround venstre surround højre
loft venstre loft højre (tidligere surround back high/wide)
surround back venstre surround back højre
bare en lille tænke tanke.
mvh ole post
|
|
Ole Hansen
|
|
![]() |
|
dr gonzo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1316 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg forstår ikke dit spørgsmål? Du kan jo ikke få "ceiling-sound" ud af en ikke Atmos reciever Kan du uddybe dit spørgsmål?
|
|
![]() |
|
ole post ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 565 |
det jeg mener er, vil det give mening at lave en højtaleropsætning ligesom dolby atmos, men med en 11, 2 surround reciever.
mvh ole post
|
|
Ole Hansen
|
|
![]() |
|
dr gonzo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1316 |
Nej, det vil ikke give nogen mening, da recieveren ikke kan dekode et Atmos lydspor.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
der er mere i Atmos end højttalerplaceringen, så svaret er nej..
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |